NCC Asuminen Oy:n uusi nimi on Bonava Suomi Oy

NCC Asuminen Oy on vaihtanut nimensä Bonava Suomi Oy:ksi. Nimenmuutos on jatkoa jo aiemmin keväällä julkistetulle irtautumiselle NCC Suomi Oy:stä ja vahvistaa yhtiön tunnettuutta itsenäisenä, yhtenä Pohjois-Euroopan johtavista asuntorakentamisen kehittäjistä. Suomessa Bonava toimii suurimmissa kasvukeskuksissa ja tarjoaa laajan valikoiman uusia koteja elämän parhailla paikoilla.

Bonava tulee ruotsin kielen sanoista bo eli asuminen ja nav eli keskipiste. Bonava ei ainoastaan rakenna taloja vaan luo koteja ja naapurustoja, joissa ihmiset elävät elämäänsä. Bonavan toiminta kattaa hankkeen kokonaisvaltaisen rakennuttamisen aina tontinhankinnasta kotien suunnitteluun ja kehittämiseen, markkinointiin, myyntiin, tuotantoon ja ensiluokkaiseen asiakaspalveluun.

”Bonava nimenä konkretisoi itsenäistymistämme ja uudistumistamme niin omalle organisaatiolle, asiakkaille kuin sidosryhmillekin. Koti ja asuminen ovat liiketoimintamme keskiössä. Uusi Bonava-brändi näkyy jo visuaalisen ilmeen muutoksena verkossa ja muussa markkinoinnissa sekä vähitellen työmaillamme seuraavien kuukausien aikana. Matkamme jatkuu nyt uuden yhtiön ja raikkaan uuden brändin myötä,” kertoo Juuso Hietanen, toimitusjohtaja, Bonava Suomi Oy.

Uusi skandinaavinen visuaalinen ilme ja luonnonläheinen värimaailma
Nimenmuutoksen myötä yrityksen visuaalinen ilme muuttuu täysin. Uutta ilmettä on kehitetty yhteistyössä ruotsalaisen POND Brand Innovationin kanssa ja uudistuksen on kokenut niin värimaailma, logo kuin typografiakin.

Bonavan päävärit ovat saaneet inspiraationsa pohjoismaisesta luonnosta ja luonnonmateriaaleista, kuten havumetsästä, kivilajeista ja kasveista. Bonava-logoon puolestaan kiteytyy yrityksen koko toiminnan ydinajatus - Bonavan b-kirjain on yhdistetty &-merkkiin, joka symboloi sitä, että yhtiö on aina enemmän kuin yksi - Bonava luo sekä koteja että naapurustoja.

”Bonava-brändi jalkautuu Helsingin ydinkeskustaan loppuvuodesta, kun Suomen yhtiön pääkonttori ja Helsingin asuntomyyntitiimi muuttavat Sanomataloon. Uudet tilat ovat jo suunnitteilla ja katutasoon tuleva uusi upea asuntomyynnin tila tulee suorastaan kutsumaan asiakkaamme mukaan matkalle kohti uutta kotipaikkaa ja tulevaa naapurustoa,” sanoo Hietanen.

Bonava Suomi Oy kuuluu Nasdaq Tukholmassa listattuun Bonava AB:hen, joka toimii kahdeksassa maassa 1400 ammattilaisen voimin.

Lisätietoja: Juuso Hietanen, toimitusjohtaja, Bonava Suomi Oy, puh. 010 400 2602 tai viestinta@bonava.fi.

Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, puhelin 040 555 5868, viestinta@bonava.fi

Bonava on yksi Pohjois-Euroopan johtavista asuntorakennuttajista. Olemme luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Olemme syntyneet NCC:stä ja kasvamme oman tiemme kulkijaksi. Nykyään olemme itsenäinen yritys ja toimimme Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 1 400 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme on vuosittain noin 1.4 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa. www.bonava.fi