Postin Smartpost-automaatit kaikkiin Bonavan uudiskerrostaloihin

Bonava ja Posti julkistivat joulukuussa 2016 uuden Smartpost-automaattipalvelun pakettien lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Bonava tuo Smartpost-automaatit lähivuosina kaikkiin rakennuttamiinsa uudiskerrostaloihin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa.

”Alkuvuonna 2017 käynnistynyt yhteistyö Postin kanssa on edennyt seuraavaan vaiheeseen, ja Smartpost-automaatit otetaan käyttöön kaikissa Bonavan rakennuttamissa uudiskerrostaloissa. Bonava-kotien asukkaat voivat joko noutaa tai lähettää verkkokaupasta tilaamansa tuotteet taloyhtiön yhteisissä tiloissa sijaitsevaan lukolliseen ja turvalliseen Smartpost-automaattiin. Palvelu on aina auki ja paketit voi noutaa itselleen sopivana ajankohtana ”, toteaa Kaisu Nousiainen , suunnittelu- ja tuotekehitysjohtaja, Bonava Suomi Oy.

Tällä hetkellä automaatti asennetaan As Oy Espoon Päivänkorento on, Järvenpään Kotisiilo on, As Oy Haagan Huviloihin, As Oy Helsingin Margareta an. Turussa Turun Gränsbackan Auroraan , ja Tampereella As Oy Tampereen Kalevanrinteen Muurarinkisälliin , As Oy Tampereen Linnainmaan Tempoon ja As Oy Tampereen Aamuun .

Smartpost-automaatti voidaan asentaa myös jo valmistuneisiin, Bonavan rakennuttamiin kerros-taloihin, jos taloyhtiö niin päättää. Smartpostissa on lähetysten vastaanottamisen lisäksi omat laatikot valmiiksi maksetuille paketeille, kirjeille ja korteille.

" Haluamme parantaa asukkaiden arkea ja kehittää Bonava-kodeista ja naapurustoista mahdollisimman monelle asukkaalle juuri heidän tarpeisiinsa sopivia koteja. Smartpost-automaatti on juuri tällainen, ja tuo lisää joustavuutta elämän eri tilanteisiin. Digitalisoituminen, palveluiden tarjonta ja verkkokauppa muuttavat ihmisten asiointi- ja ostotottumuksia. Muun muassa Telia ja Hobby Hall toimittavat Smartpostiin ja uusimpana palveluna on tullut mukaan ruuan verkkokauppaostokset. Kauppahalli24:stä tilatut tuoretuotteet, säilykkeet, kalat ja kasvikset toimitetaan erillisissä kylmälaatikoissa”, kertoo Kaisu Nousiainen .

Lisätietoa:
Kaisu Nousiainen, suunnittelu- ja tuotekehitysjohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2007 tai viestinta@bonava.fi

Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, puhelin 040 555 5868, viestinta@bonava.fi

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Olemme syntyneet NCC:stä ja luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Nykyään Bonava toimii Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 1 600 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 1,4 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.