Ekodesign-sivusto tutustuttaa suomalaiset helppoon ja vastuulliseen kodinhoitoon

Ekodesign-sivusto (www.ekodesign.fi) on mukana Turun Messukeskuksessa 5.-6.9. järjestettävillä Babyboom & Kidz-messuilla. Turvallisia ja ympäristön huomioonottavia kodin tuotteita esittelevältä ja myyvältä Ekodesign-sivustolta löytää paljon ajankohtaista tietoa esimerkiksi ekologisesta pyykinpesusta ja -kuivauksesta sekä muista kodin siivoustuotteista. Sivuston takana on perheenäiti Karin Gummerus, joka on ollut iloinen löytäessään turvallisia tuotteita perheen kodin puhtaanapitoon. - Lisäksi voimme vaikuttaa yhteisen ympäristömme puolesta vähentämällä kotitaloutemme kemikaalipäästöjä, pohtii Gummerus tuotteiden hyötyjä.

NANOLIINAT NanoTowels™ -siivousliina puhdistaa kotisi kaikki pinnat ilman pesuaineita. Se on helppo, edullinen ja ympäristöystävällinen tapa kodin siivoamiseen korvaten kokonaan kalliiden, ympäristöä kuormittavien puhdistusaineiden ja talouspapereiden käytön. Lisäksi se on turvallinen valinta lapsiperheille; pelkkä vesi riittää puhdistamaan pinttyneenkin lian kodin kaikista pinnoista! Nano-kuitu edustaa uutta, vallankumouksellista teknologiaa. Kuitu sisältää noin 100.000 hiukkasta jokaista neliömillimetriä kohden. Siksi se sieppaa nesteen, pölyn ja jopa pinttyneen lian aivan kuten magneetti, ilman haitallisten kemikaalien käyttöä. Näitä NanoTowels™ -siivousliinoja voit käyttää moneen eri tarpeeseen perussiivouksessa kuten pölyn pyyhkimiseen, keittiö- ja työtasojen puhdistukseen, lattioiden ja kylpyhuoneiden pesuun. Liina soveltuu myös vaikeiden pintojen puhdistukseen kuten lasi, peili, ruostumaton teräs, keraamiset liedet, TV-ruudut ja tietokoneen näytöt, jne. Liina toimii sekä kosteana että kuivana. KUIVAUSLIINAT Uudelleen käytettävä STATIC ELIMINATOR™ -kuivausliina on suunniteltu käytettäväksi pyykin kuivaukseen joko kuivausrummussa tai pesukoneen kuivausohjelman yhteydessä. Käyttäessäsi kuivausliinoja sinun ei tarvitse käyttää pyykinhuuhteluainetta. STATIC ELIMINATOR™ poistaa sähköisyyden vaatteista, antaa pehmeyden tekstiileihin ja tekee pyykistä ihanan ilmavaa. Yksi tuotepakkaus sisältää kaksi yhdessä käytettävää kuivausliinaa, jotka kestävät jopa 500 käyttökertaa. Tuote on patentoitu ja lisäaineettomasti kudottuna sopii erinomaisesti myös vauva- ja pienten lasten pyykkiin, herkkäihoisten ja allergikkojen vaatehuoltoon. STATIC ELIMINATOR™ kuivausliinojen käyttö on helppoa ja yksinkertaista. Laita liinat kuivausrumpuun pyykkisi mukana. Kuivaa kuten aina ennenkin, millä ohjelmalla ja teholla hyvänsä. Poistaessasi pyykin rummusta, voit jättää liinat koneeseen odottamaan seuraavaa käyttökertaa. Käyttäessäsi liinoja pesukoneessa, jossa on kuivausohjelma, voit laittaa liinat pyykin mukana, kun käynnistät pesukoneen ja jättää ne sinne koko pesu- ja kuivausohjelman ajaksi. KUIVAUSPALLOT Dryer System -kuivauspallot on myrkytön, energiaa säästävä ja ympäristöystävällinen tuote, jonka avulla voit kuivata ja pehmentää pyykkisi ilman terveysvaikutuksiltaan arveluttavia kemiallisia huuhteluaineita. Kuivauspallot ovat täysin turvallisia ja luonnollisia. Kun kuivausrumpu pyörii, Dryer System -pallojen pienet nystyt erottelevat kosteat vaatekappaleet toisistaan ja päästävät kuuman ilman kiertämään niiden läpi. Vaatteet kuivuvat jopa 25 % nopeammin ja pehmenevät luonnollisesti ilman myrkyllisiä kemikaaleja. Siksi ne ovat hyvä vaihtoehto niin vauvapyykille, allergikkoperheille kuin hengityselinvaivoista tai kemikaaliyliherkkyyksistä kärsiville. Dryer System -pallot laitetaan kuivausrumpuun yhdessä pyykin kanssa ja jätetään rumpuun käytettäviksi jokaisella kuivauskerralla. Älä täytä kuivausrumpua liian täyteen ja muista puhdistaa nukkasuodatin jokaisella käyttökerralla. PESUPALLOT EcoBalls-pesupallot korvaavat pyykinpesuaineen! EcoBalls-pesupallot ovat luonnollinen, ympäristöystävällinen ja kustannustehokas vaihtoehto tavanomaisille pesuaineille. Ne ovat erinomainen valinta allergikoille, vauvapyykille ja herkkäihoisille! Pesupallojen pesuteho perustuu pelleteistä irtoaviin biohajoaviin kemikaaleihin. Ne nostavat veden pH-arvon tasolle, jossa bakteerit eivät viihdy. Erillistä huuhtelua ei tarvita. Kahden pallon uudelleen täytettävä pakkaus riittää 150 koneelliseen. Mukana pakkauksessa tahranpoistoaine ja vaihtopelletit. Lisätietoa: www.ekodesign.fi Tiedustelut: Toimitusjohtaja Karin Gummerus CILÉX-Imports Oy Puh. +358 (0) 400 678 857, info@cilex.fi Tuotteista on pyydettäessä saatavissa korkearesoluutioisia kuvia. Turvallisia tuotteita kodinhoitoon Ekodesign-sivuston tarkoituksena on tuoda suomalaisten tietoisuuteen tuotteita, jotka edustavat uutta, ekologista tapaa käsitellä pyykkiä, huoltaa vaatteita sekä siivota ja sisustaa kotia. Käyttämällä näitä korkealaatuisia ja turvallisia tuotteita voit lopettaa kemiallisten pesu- ja huuhteluaineiden käytön kokonaan. Säästät luontoa, rahaa ja aikaa! Lisää tietoa ja hyödyllisiä vinkkejä ekologisemmasta kodinhoidosta voit lukea sivuiltamme www.ekodesign.fi.