Kiosked saa 5.75 miljoonan dollarin kasvurahoituksen

(Helsinki) Kiosked, jonka alustan avulla yritykset aktivoivat brändejään ja palkitsevat fanejaan, on kerännyt markkinoilta 5,75 miljoonan dollarin kasvurahoituksen. Rahoittajina toimivat muun muassa Kaj Hed ja Tekes. Rahoitusta tullaan käyttämään Kioskedin kasvun vauhdittamiseen Euroopassa, USA:ssa sekä Aasiassa. Tavoitteena on myös rakentaa maailmanluokan tiimi. Kaj Hed liittyy samalla Kioskedin hallitukseen ja ottaa vastaan sen puheenjohtajuuden.

“Täysin uusien toimintamallien rakentaminen ja sisäänajaminen on toimialasta riippumatta aina kiinnostavaa. Kiosked on ensimmäinen, joka pystyy aidosti yhdistämään brändit sekä niiden verkkoliiketoimintojen logiikan sisältöön ja faneihin. Yhtiö tulee pysyvästi muuttamaan alan toimintamallit, joiden avulla brändit ja niiden fanit löytävät toisensa”, sanoo Kaj Hed.

“Toivotan Kaj Hedin lämpimästi tervetulleeksi Kioskedin hallitukseen. Olen varma, että hänen arvokas kokemuksensa eri liiketoiminta-alueilta ja laajat verkostonsa auttavat meitä kiihdyttämään vauhtia kansainvälisen kasvustrategiamme toteuttamisessa. Etsimme myös parhaillaan maailmalta huippulahjakkuuksia, koska aiomme nopeasti lisätä henkilöstömääräämme kolmestakymmenestä noin sataan työntekijään”, sanoo Kioskedin toimitusjohtaja ja perustaja Micke Paqvalén.

Markkinointi verkossa ja sähköinen kauppa ovat osa päivittäistä elämäämme. Ala kasvaa vuosittain kaksinumeroisia lukuja ja sisältöön liittyvä markkinointi on maailmanlaajuisesti kooltaan tällä hetkellä noin 132 miljardia dollaria.

Kiosked kasvaa nopeasti ja alustan julkaisijoiden määrä on lisääntynyt tänä vuonna sadalla prosentilla joka kuukausi. Kioskedissa on brändejä jo lähes 10 000, maailmanlaajuisesti sen kautta on myynnissä noin 10 miljoonaa eri tuotetta ja sen kioskeissa on ollut kävijöitä keskimäärin 15-20 joka sekunti, yhteensä noin 150 miljoonaa. Hiljattain käynnistyneessä kampanjassaan nuorisolle suunnattu suosittu vaatebrändi OnePiece osoittautui menestykseksi ja sen click-through-rate (CTR) oli yli yhdeksän prosenttia.

Lisätiedot:

Micke Paqvalén, toimitusjohtaja ja perustaja, Kiosked Ltd, puh. +358 400 396 394, micke@kiosked.com

Osku Lappalainen, PR & Markkinointi, Kiosked Ltd, puh. +358 40 545 2239, osku.lappalainen@kiosked.com

Lehdistömateriaali: https://www.dropbox.com/sh/tt5us3cg4f9sknm/z9YvtIeok8

Kaj Hed
Kaj Hed on Rovio / Angry Birdsin pääomistaja ja hallituksen puheenjohtaja. Hed on sarjayrittäjä, jolla on runsaasti kansainvälistä kokemusta ohjelmistoalalta, muun muassa Treman perustajana, jonka sittemmin osti Wall Street Systems.

Kiosked
Kiosked vie kaupan sinne missä asiakkaat ovat. Uuden sukupolven hajautettu verkkokauppa, Web Wide Shop, auttaa markkinoijia yhdistämään tarjontansa suoraan ostoimpulsseja herättävään sisältöön kaikkialla verkossa. Suomalainen Kiosked on palkittu Euroopan parhaimpana startup-yrityksenä ja voittanut lukuisia oman sekä design alan johtavia palkintoja. Kioskedilla on toimipisteet Helsingissä, Pietarissa, Lontoossa ja pian myös New Yorkissa. Lisätietoa saatavilla kotisvuilta: http://kiosked.com, sekä seuraamalla Facebookissa, tai Twitterissä @Kiosked.