• Brand United/

Monilaite-Thomeko ja ruotsalainen Barkonsult tavoittelevat yhteisyrityksellä baaritarvikkeiden markkinajohtajuutta

Maahantuonti- ja tukkuliike Monilaite-Thomeko Oy myy baaritarvikkeita myyvän osastonsa ja siihen kuuluvat brändit uudelle yhteisyritykselle Suomen Barkonsult Oy:lle. Monilaite-Thomeko omistaa uudesta yhtiöstä puolet, toisen puolen omistaa Pohjoismaiden johtava baaritarvikkeiden tukkukauppa Barkonsult AB. Suomen Barkonsult Oy aloittaa toimintansa 1.1.2011.

– Monilaite-Thomekon ja Barkonsultin brändit ja resurssit yhdistämällä meistä tulee Suomen baaritarvikemarkkinoiden vahvin yritys. Tavoitteenamme on olla parin vuoden kuluttua baaritarvikkeiden markkinajohtaja Suomessa, kertoo Monilaite-Thomekon toimitusjohtaja Fred Ramberg.

Barkonsult AB on baaritarvikealan suurin tukkuliike Pohjoismaissa. Yhtiö toimii tällä hetkellä Ruotsin lisäksi Tanskassa, Norjassa ja Espanjassa. Yrityksen liikevaihto on 6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 20 henkilöä.
– Uuden yrityksen myötä voimme tarjota suomalaisille alan ammattilaisille koko Barkonsultin valikoiman erittäin lyhyellä toimitusajalla ja kilpailukykyisillä ehdoilla. Lisäksi teemme baaritarvikehankinnat asiakkaalle helpoksi, sillä hän saa jatkossa kaikki tarvitsemansa tuotteet one stop shop -periaatteella, Ramberg lupaa.

Suomen Barkonsult Oy antaa Barkonsultille mahdollisuuden tarjota suomalaisille baarialan ammattilaisille samoja tuotteita, joita se jo tarjoaa Ruotsissa ja Tanskassa.
– Voimme tuoda suomalaisille markkinoille Euroopan täydellisimmän valikoiman ammattilaisille tarkoitettuja baarituotteita ja -tarvikkeita kuten tarvikkeita, lasia, elintarvikkeita, koneita sekä kulutustuotteita, sanoo Jan Lövgren Barkonsult AB:sta.

– Monilaite-Thomeko on luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksemme, koska sillä on jo valikoimissa tärkeän kumppanimme Moninin tuotteita. Näemme synergiaetua myös siinä, että Monilaite-Thomeko-yhteistyön kautta saamme heidän koneitaan, jääkoneitaan ja sekoittimiaan valikoimiimme, Lövgren kertoo.

Monilaite-Thomekolta siirtyy Suomen Barkonsultille tunnettuja brändejä kuten Monin, Fever Tree, Hamilton Beach ja Isi.

Fred Ramberg, toimitusjohtaja, Monilaite-Thomeko Oy, puh. +358 10 820 5800

Bo-Henrik Jakobsson, toimitusjohtaja, Barkonsult AB, puh. +46 708 206 897

Monilaite-Thomeko lyhyesti:

Monilaite-Thomeko -konserni on erikoistunut päivittäistavaramyymälöiden, fastfood- ja muiden ravintoloiden sekä kahviloiden ammattikäyttöön tarkoitettujen laitteiden, järjestelmien ja materiaalien myyntiin sekä teknisiin palveluihin. Yritys toimii Suomen lisäksi kaikissa Baltian maissa, Venäjällä ja Kiinassa. Konsernissa työskentelee 103 henkilöä ja sen liikevaihto on vuositasolla yli 20 miljoonaa euroa. Yhtiö on perustettu vuonna 1923 nimellä Dayton Vaaka Oy. www.mtoy.fi