Timanttiset-ketju kasvatti liikevaihtoaan vuonna 2008

Timanttiset-ketjun liikevaihto nousi 7 prosenttia vuonna 2008 liikevaihdon ollessa yli 55 miljoonaa euroa. Tuoteryhmistä eniten myyntiään nostivat hopeakorut ja rannekellot. Ketjun osuus on koko alan liikevaihdosta lähes 25 prosenttia. Kotimaisuus, ketjuyhteistyö ja paikalliset tarpeet tunnistava palvelu vievät suomalaista kauppaketjua eteenpäin.

Timanttiset-ketjuun kuuluu 15 itsenäistä kauppiasta 42 eri paikkakunnalla, jotka omistavat kaikki ketjun 77 myymälää. Uusia myymälöitä saadaan tänäkin vuonna.
– Tärkeä osa voimakasta kasvuamme ja menestystämme suomalaisten kuluttajien parissa on perustunut juuri vahvaan kauppiasperinteeseen, jossa paikallinen palvelu on avainasemassa, kertoo toimitusjohtaja Sami Koskinen Timanttiset Osuuskunnasta.

– Meille on tärkeää, että asiakkaiden tarpeet ja toiveet kuullaan ja niihin vastataan paikallisen kauppiaan taholta, jolla on myös koko ketjun tuki takanaan. Ketjun kauppiaat pääsevät nauttimaan myös koko ketjun merkittävistä markkinointi-kampanjoista, sillä ketjun brändi on tunnettu ja arvostettu ympäri Suomen.

Timanttiset-ketju maahantuo lisäksi itsenäisesti useita kansainvälisiä tuotemerkkejä kuten Espritin, Puman, Orientin ja Pierre Cardinin kelloja ja koruja.

– Ketjun oma maahantuonti ja valmistus takaavat edullisen hintatason kaikissa kello- ja kultasepän alan tuotteissa. Myymälöissämme panostetaan myös laajaan valikoimaan ja alan asiantuntijoiden palveluun, kuvailee Sami Koskinen ketjun yhteistä kilpailuetua, josta koituvat edut suunnataan kuluttajille myös kuluvana vuonna.

Yhteistyössä suomalaisen designin puolesta

Itsenäisten kauppiaiden Timanttiset-ketju tuo aktiivisesti markkinoille kotimaisten koruvalmistajien tuotteita. Tästä tuorein esimerkki on Lumpeenkukkia-korusarja, joka saapui joulumarkkinoille kahden vahvan korualan osaajan, Timanttiset-liikeketjun ja Kalevala Korun yhteistyönä.

– Kotimainen design-työ on aina muodissa ja säilyttää arvonsa. On tärkeää, että myös alan liikkeet kantavat kortensa kekoon tuomalla kotimaisia uutuuksia aktiivisesti markkinoille. Näin turvaamme alan työllisyyttä ja menestystä jatkossakin.

Lisätietoja ja haastattelut:
Toimitusjohtaja Sami Koskinen