Bravida mukana rakentamassa uudenajan elokuvateatteria Itikseen

Bravida ja Skanska Talonrakennus Oy ovat solmineet sopimuksen Itis-kauppakeskukseen rakennettavan elokuvateatterin sähkö-, LV-, IV- ja sprinkler-urakasta.

Helsingissä sijaitsevaan Itis-kauppakeskukseen rakennetaan uutta teknologiaa hyödyntävä 1000-paikkainen elokuvateatteri. Finnkinon uuteen elokuvateatteriin tulee yhdeksän salia, joista yksi on Suomen ensimmäinen IMAX®-teknologiaa hyödyntävä sali.

Bravida toteuttaa elokuvasalien ja niitä palvelevien yleistilojen LVIS- ja sprinkler-työt. Asiakkaiden mukavuus taataan nykyaikaisella LVI-tekniikalla. Salien jäähdytys toteutetaan kahdella 300 kW vedenjäähdytyskojeikolla, joilla saadaan pidettyä lämpötila elokuvanäytöksien aikana sopivalla tasolla. Elokuvasaleja ja yleisötiloja varten rakennetaan kohteen katolle 13 uutta ilmanvaihtokonetta, joiden avulla ilmanlaatu pysyy pitkienkin elokuvanäytöksien aikana hyvänä. Tiloihin asennetaan laajat valaistuksenohjausjärjestelmät, joiden avulla valaistusta saadaan muutettua eri tilanteisiin soveltuvaksi.

– Olimme Bravidan kanssa toteuttamassa kauppakeskus Iso Omenan 7 elokuvasalin Finnkinoa, joka valmistui keväällä 2017 Espoon Matinkylään. Odotan innolla, että pääsemme jatkamaan yhteistyötä käynnissä olevassa Itis Cinema -hankkeessa. Hankkeen onnistumisen kannalta on äärimmäisen tärkeää turvata olevan kauppakeskuksen toiminta rakentamisen aikana sekä varmistaa sujuva tiedonkulku ja yhteistyö hankkeen eri osapuolten välillä, sanoo Juha-Matti Kujanpää, työpäällikkö, Skanska Talonrakennus Oy.

– Itiksen elokuvateatteriprojekti on jatkoa hienosti alkaneelle yhteistyölle Skanskan kanssa. Pystymme hyödyntämään Ison Omenan hankkeessa saamaamme tietoa ja osaamista tässäkin hankkeessa. Bravidan omat projektipäälliköt ovat pääosin myös samoja kuin Isossa Omenassa, joten työt Finnkinon ja Skanskan kanssa sujuvat erittäin hyvin. Työmaa Bravidalle tärkeä hanke, jossa voimme osoittaa taloteknistä osaamistamme, kertoo Sampsa Rautio, yksikönjohtaja, Bravida Finland Oy.

Elokuvateatteri avaa ovensa loppuvuodesta 2018.

Lisätietoja antaa:

Timo Savimäki, aluejohtaja, Bravida Finland Oy. Puh: +358 40 561 1856