Alfa Lavalilta 8. sukupolven Sampo-lämmönjakokeskus pienkiinteistöihin

Maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan alalla lukeutuva Alfa Laval on tuonut markkinoille jo 8. sukupolven Sampo-lämmönjakokeskuksen. Suomalaisen tuotekehityksen tulos, kaukolämpöön sellaisenaan soveltuva Sampo-lämmönjakokeskus on täysin käyttövalmis yksikkö, joka on helppo ja nopea asentaa.

Kaukolämmitteisiin pientaloihin suunniteltu Sampo Eco 8G soveltuu kaikenkokoisiin pientaloihin aina omakotitaloista 6 perheen rivitaloihin. Se palvelee monia lämmitysmuotoja, kuten lattia- ja patterilämmitystä. Yksikkö on täysin asennuvalmis työmaalle tullessaan.

Ensimmäinen Sampo-lämmönjakokeskus tuli markkinoille jo 40 vuotta sitten.

Pääkomponenttina ovat haponkestävästä teräksestä valmistetut kompaktit CB-levylämmönsiirtimet. Ilman hitsausliitoksia valmistettujen putkien kestävyys on alansa huippua. Kyseessä on jo 35 vuotta sitten tehty tuoteinnovaatio, jolloin Alfa Laval keksi kovajuotettujen lämmönvaihtimien konseptin.

”Kovajuotetuissa lämmönsiirtimissä on erinomainen lämpöhyötysuhde ja mekaaninen suorituskyky. Sampo Eco 8G:n tehokapasiteetti on myös laajempi kuin vakioratkaisujen”, projektipäällikkö Teijo Aaltonen Alfa Lavalilta kertoo.

Siirtimien kapasiteetti ja kaikki varusteet ovat Energiateollisuus ry:n suositusten mukaisia sekä kaukolämpöalueilla että matalakäyttöalueilla. Lämmönjakokeskukset käyvät myös läpi vaativan painekokeen sekä erillisen tiiviyskokeen, jotka molemmat tehdään Alfa Lavalin yhteistyökumppanin J-Steelin tehtaalla Lahdessa.

Sampo Eco 8G:ssä on A-energialuokan pumput ja laitetakuu on 2:sta 5:een vuotta mallista riippuen. Mukana tulee GSM-moduuli etäohjaukseen ja hälytyksien seurantaan. Sampoa myyvät LVI-tukkuliikkeet ympäri Suomen.

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 3257 347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy,

puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2011 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com