Rittalilta asennuslattia Tampereen Vedelle

Maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien sekä konesalien valmistaja Rittal Oy on toimittanut Tampereen Vedelle korotetun lattiaratkaisun. Projekti oli haastava, sillä tila sijaitsi maan alla ja materiaalien haalaus tapahtui tilan katossa olleesta noin 2,5 m x 1,5 m aukosta.

Asennuslattioita käytetään tiloihin, joissa kaapeloinnit, ilmastoinnit ja putkistot edellyttävät korotettua lattiaratkaisua.

Tampereen Vesi vastaa koko Tampereen alueen veden keräämisestä, käsittelystä sekä jakamisesta. Tampereen Veden toiminta-alueella asuu yli 200 000 asukasta.

"Asennuslattian korkeus oli 400 mm ja pinta-ala noin 140 m². Asennuslattian läpi nousi kuusi pylvästä ja kuusi putkea. Varsinkin putket vaikeuttivat asennusta, koska ne kääntyivät kulkemaan aivan asennuslattian pinnan päällä. Näistä hidasteista päästiin yli asiakkaalta saatujen tarkkojen kuvien ja ammattitaitoisen asentajan avulla", Rittal Oy:n tuotepäällikkö Pasi Kinnunen kertoo.

Tampereen Veden sähkömestari Petri Ylösen mukaan urakan kilpailutuksen ratkaisi Rittalin hyväksi joutuisan aikataulun lisäksi tarjottu kokonaisratkaisu, lattian takuuvarma kantavuus sekä siisti ulkoasu.

"Mahdollisia muutoksia tai lisäyksiä on myös helppo tehdä", Ylönen lisää.

Asennuslattia rakennettiin Viinikanlahden jätevedenpuhdistamon tulopumppaamoon, josta jätevesi pumpataan puhdistusprosessiin.

tuotepäällikkö Pasi Kinnunen, 044 334 4109, pasi.kinnunen@rittal.fi

sähkömestari Petri Ylönen, 040 8016926, petri.ylonen@tampere.fi

Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien valmistaja sekä konesalien rakentaja. Rittal palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 12 korkeatasoisen tuotantolaitoksen, 60 tytäryhtiön ja 40 agentuurin voimin. Yli 9.000 työntekijällään Rittal on Friedhelm Loh Groupin suurin yritys, jonka pääkonttori on Herbornissa, Saksassa.

Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiön valmistamia tuotteita. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä vajaa 50 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2010 yli 24 miljoonaa euroa. Rittalilta saat koko konesali- ja kytkentäkaappi-infran yhdestä osoitteesta. Asiakaslähtöinen suunnittelu ja avaimet käteen -toimitus vievät hyötysuhteesi ylös, mutta energiankulutuksesi alas.

Tätä kaikkea tarkoittaa Rittal − The System.

Tampereen Vesi tuottaa hyvinvoinnin peruspalveluja: -vettä, jota on turvallista nauttia ja jätevesipalveluja vesistöjen suojelemiseksi. Tampereen Vesi on kunnallinen liikelaitos, jonka toiminta luo ja ylläpitää edellytyksiä nykyaikaiselle kaupunkiasumiselle ja elinkeinoelämälle.

Tampereen Veden ympäristötoimintaa ohjaavat ulkopuolelta viranomaisten myöntämät luvat raakavedenoton ja jätevedenpuhdistuksen osalta sekä sosiaali- ja terveysministeriön asettamat talousveden laatuvaatimukset. Toimintaa ohjaavat myös kaupunginvaltuuston asettamat ja ympäristöjärjestelmässä esitetyt tavoitteet.