Rittalilta nopea-asenteinen sokkeliratkaisu teollisuuteen ja IT-puolelle

Maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja ja konesalien rakentaja Rittal tuo markkinoille nopeasti ja ilman työkaluja koottavan Flex-Block-kaappisokkelin.

Perinteisistä sokkeleista poiketen Flex-Block säästää merkittävästi kaapin asentamiseen kuluvaa aikaa. Sekä teollisuus- että IT-asiakkaille suunnitellun sokkelin kokoaminen onnistuu ilman työkaluja, minkä jälkeen sen voi helposti asentaa kaapin alle perustaksi. Flex-Blockin kantava rakenne perustuu neljään kulmapalaan, jotka voidaan kiinnittää suoraan kaapin pohjaan. Kulmapalojen kantavuus on 1400 kg.

Kaappia voidaan myös siirtää helposti ilman erillistä lavaa. Sokkelin sivut suljetaan lopuksi peltilevyillä ja kulmat muovisilla peitelevyillä. Rittalin ratkaisu sopii TS8-, SE8-, CM-, TP- ja PC-sarjan kaappeihin. Symmetrisen rakenteensa ansiosta samaa Flex-Block-sokkelia voi käyttää esimerkiksi 600x800 ja 800x600 kaapeissa.

”Tarjolla on myös ilmastoituja versioita sekä 300 mm leveä malli LCP-jäähdytinkaapeille. Korkeudeltaan sokkeli on 100 mm, ja sitä voi asentaa nimensä mukaisesti useita päällekkäin”, Rittalin tuotepäällikkö Pasi Kinnunen kertoo.

tuotepäällikkö Pasi Kinnunen, Rittal Oy, puh. 044 334 4109, pasi.kinnunen@rittal.fi

www.rittal.fi

Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien valmistaja sekä konesalien rakentaja. Rittal palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 12 korkeatasoisen tuotantolaitoksen, 63 tytäryhtiön ja 40 agentuurin voimin. Yli 10.000 työntekijällään Rittal on Friedhelm Loh Groupin suurin yritys, jonka pääkonttori on Herbornissa, Saksassa.

Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiön valmistamia tuotteita. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä 50 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2011 lähes 27 miljoonaa euroa. Rittalilta saat koko konesali- ja kytkentäkaappi-infran yhdestä osoitteesta. Asiakaslähtöinen suunnittelu ja avaimet käteen -toimitus vievät hyötysuhteesi ylös, mutta energiankulutuksesi alas. Tätä kaikkea tarkoittaa Rittal − The System.