Rittalilta turvahuoneet luksusristeilijään Karibialla

Maailman johtava sähkökytkentäkaappien valmistaja ja konesalien rakentaja Rittal on rakentanut kaksi IT-turvahuonetta Karibianmerellä liikennöivälle luksusristeilijälle.

Toimitukset käsittävät kaksi IT-turvahuonetta, jotka on sijoitettu risteilijän kahdelle eri kannelle. Turvahuoneiden avulla koko aluksen viestintäteknologia toimii 99 %:n käyttöasteella.

Celebrity Silhouette on rakennettu 2900 matkustajalle ja se vihittiin käyttöön viime vuoden kesällä Hampurissa.

Käytännössä Rittalin toimitukset koostuivat nestejäähdytteisistä palvelinkoteloista sekä ilma-/vesijäähdytteisistä kytkentäkaapeista. Laitteiden valintakriteereissä painoi pieni fyysinen tila, jonne niiden tuli mahtua.

”Suurin haaste oli kuitenkin kytkentäkaappien jäähdytys, Päädyimme kohdennettuun, nestejäähdytteiseen (LCP, Liquid Cooling Package)) ratkaisuun, joka ei vapauta viilennettyä ilmaa kaapin ulkopuolelle”, kertoo risteilijän rakentaneen Meyer Werftin projektivastaava Horst Adelmund.

LCP-ratkaisussa lämmennyt ilma imetään lämmönvaihtimen yläosaan ja samaan aikaan puhalletaan jäähtynyt ilma kaapin alaosaan jäähdytettäville komponenteille. Ilmaa kierrätetään kahden tehokkaan tuulettimen avulla.

Lisätietoja: Sami Salmela, tuotepäällikkö, IT-ratkaisut, puh. 050 328 7693
sami.salmela@rittal.fi

www.rittal.fi

Saksalainen Rittal GmbH & Co. KG on maailman johtava sähkökytkentä- ja IT-laitekaappien valmistaja sekä konesalien rakentaja. Rittal palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 12 korkeatasoisen tuotantolaitoksen, 63 tytäryhtiön ja 40 agentuurin voimin. Yli 10.000 työntekijällään Rittal on Friedhelm Loh Groupin suurin yritys, jonka pääkonttori on Herbornissa, Saksassa.

Suomessa toimiva Rittal Oy on vuoden 1991 alussa perustettu maahantuontiyritys, joka markkinoi ja myy saksalaisen emoyhtiön valmistamia tuotteita. Rittal Oy:ssä työskentelee tällä hetkellä 50 henkilöä ja sen liikevaihto oli vuonna 2011 lähes 27 miljoonaa euroa. Rittalilta saat koko konesali- ja kytkentäkaappi-infran yhdestä osoitteesta. Asiakaslähtöinen suunnittelu ja avaimet käteen -toimitus vievät hyötysuhteesi ylös, mutta energiankulutuksesi alas. Tätä kaikkea tarkoittaa Rittal − The System.