Atea teki hyvän tuloksen vuoden 2017 ensimmäisellä kvartaalilla

Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja Atea-konserni kasvatti vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä sekä liikevaihtoaan että operatiivista tulostaan. Suomessa positiivinen kasvu jatkui kaikilla liiketoiminta-alueilla.

Atea-konsernin liikevaihto kasvoi vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä 819,3 miljoonaan euroon, kasvua verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon kertyi 1,6 %. Operatiivinen tulos (EBITDA) oli 22,2 miljoonaa euroa, jossa on kasvua 3,1 % vuoden 2016 vastaavasta jaksosta. Norjan kruunun vahvistuminen suhteessa muihin pohjoismaisiin valuuttoihin heikensi liikevaihtoa 5,0 % edelliseen vuoteen verrattuna.

”Atealle Q1 oli ennätyksellisen vahva sekä liikevaihdon että tuloksen osalta valuuttakurssien heilahteluista huolimatta", kertoo Atean konsernijohtaja Steinar Sønsteby.

Sønsteby uskoo IT-infrastruktuurimarkkinan kasvuun. Syynä tähän ovat investoinnit uusiin tietotekniikkaratkaisuihin, joita organisaatiot tekevät tuottavuutensa parantamiseksi. Uudet teknologiat vaativat erityisosaamista IT-infraan ja integrointiin, missä Atea on parhaimmillaan.

Suomessa kasvu jatkui positiivisena

Atea Finland Oy:n liikevaihto vuoden 2017 ensimmäisellä neljänneksellä oli 84,7 miljoonaa euroa, tämä on 18,4 % enemmän kuin edellisvuoden vastaavalla jaksolla. Operatiivinen tulos (EBITDA) oli 1,3 miljoonaa euroa, jossa on kasvua 23,0 % verrattuna vuoden 2016 vastaavaan jaksoon.

”Liikevaihtomme ja kannattavuutemme jatkoi positiivista kasvuaan kaikilla liiketoiminta-alueillamme, vaikka markkinatilanne on edelleen haastava. Palveluliiketoiminnassa näkyi jatkuvien palveluiden ja asiantuntijapalvelujen kasvanut kysyntä, erityisesti ulkoistusliiketoiminta jatkoi hyvällä kasvu-uralla", Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen kertoo.

”Laite- ja ohjelmistoliiketoiminnassa kasvun takana ovat aiemmin julkistetut julkisen sektorin puitesopimukset, jotka ovat toteutuneet suunnitellusti, mutta myös yksityissektorilla kysyntä piristyi", Juha Sihvonen jatkaa.

Osavuosikatsaus ja esitys englanniksi https://www.atea.com/investors/financial-reports

Pörssitiedote englanniksi https://www.atea.com/about-atea/news/

Lisätietoja, Suomi:

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Lisätietoja, konserni:

Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, mobile +47 930 55 655

Robert Giori, CFO Atea ASA, mobile +47 934 09 188

Atea

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6900 työntekijää 86 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi   www.atea.com

Atean konsernijohtaja Steinar Sønsteby
Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Sihvonen