Big Data Solutions jatkoi kovaa kasvuvauhtiaan vuonna 2017

Johtava pohjoismainen pilvipohjaisten analytiikkaratkaisujen ja -palvelujen toimittaja Big Data Solutions Oy:n 31. maaliskuuta 2018 päättynyt tilikausi on ollut yhtiön viisivuotisen historian paras. Liikevaihto oli 1,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 0,4 miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu edelliseen vuoteen verrattuna oli 116 prosenttia.

Big Data Solutions on kasvanut merkittäväksi pilvipohjaisten analytiikkapalvelujen toimittajaksi teollisen internetin sekä IoT:n markkinoilla Pohjoismaissa. Perinteiset liiketoimintaraportointi- ja analytiikkaratkaisut ovat siirtymässä voimakkaasti pilveen, mikä on edelleen kiihdyttänyt yrityksen kasvua.

”Pohjoismaisten yhtiöiden investoinnit data- ja analytiikkalähtöisten palvelujen kehittämisessä luovat hyvän pohjan myös tulevalle kasvulle”, toteaa Big Data Solutions Oy:n toimitusjohtaja Saku Sell. ”Pääkumppaneitamme ovat maailman johtavat pilviteknologiatoimijat, kuten Microsoft Azure, Amazon Web Services, Birst, Snowflake ja Anaplan. Haluamme vauhdittaa ekosysteemien sisäisten yritysten välistä data- ja analytiikkaperusteista liiketoimintaa”, Sell jatkaa.

Jotta tulevien vuosien kasvu varmistetaan, on Big Data Solutionsin hallitukseen nimitetty kolme ulkopuolista hallituksen jäsentä: Vera Backström, Pasi Lehtinen ja Esa Kinnunen.

Backströmillä on yli kymmenen vuoden kokemus IT-alalta myynnin ja projektipuolen tehtävistä. Viimeksi hän toimi Microsoftilla palveluliiketoiminnan Business Excellence and Operations Leadinä. Backström on taustaltaan rakennebioinformatiikan tutkija ja hän istuu myös Detection Technology Oy:n sekä Antti Ahlström Perillisten hallituksissa. Lisäksi hän on Perheyritysten Liiton valtuuskunnan jäsen.

Lehtinen on pääomasijoittaja Korona Investin perustajaosakas. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus rahoitusalalta ja 15 vuoden kokemus pääomasijoittamisesta. Lehtisellä on laaja kokemus kotimaisista ja kansainvälisistä yritysjärjestelyistä. Hän on myös sertifioitu hallitusammattilainen.

Kinnunen on toiminut usean suuren kansainvälisen teknologiayhtiön, kuten Nokian ja Ericssonin kansainvälissä johtotehtävissä. Tällä hetkellä hän työskentelee DNA:n IoT-liiketoimintajohtajana sekä Euroopan johtavan pilvi-integraattorin, Nordcloudin hallituksen jäsenenä.

”Pohjoismaissa IoT:n käyttö suurissa vertikaaleissa, kuten energiassa, logistiikassa ja teollisuudessa, kasvaa nopeasti. Se tarjoaa valtavan liiketoimintapotentiaalin yrityksille, jotka hallitsevat datankäsittelyteknologian ja reaaliaikaisen analytiikan suurille datamassoille”, toteaa Kinnunen.

Uutena jäsenenä hallituksessa aloittaa myös Terho Leijamaa. Hän on yhtiön asiakkuusjohtaja sekä osakas. Vanhana jäsenenä jatkaa nykyinen hallituksen jäsen ja perustajaosakas Jukka Lepola.

Big Data Solutions Oy: vasemmalta Esa Kinnunen, Jukka Lepola, Vera Backström, Pasi Lehtinen ja Terho Leijamaa.

Vera Backström, hallituksen puheenjohtaja

Saku Sell, toimitusjohtaja

+358 (0)44 2022 116

Big Data Solutions Oy on vuonna 2013 perustettu, johtava pohjoismainen pilvipohjaisten analytiikkaratkaisujen ja -palvelujen toimittaja. Yhtiön päätoimipaikka on Helsinki ja sivutoimipaikat Tampereella ja Jyväskylässä. Yhtiön asiakkaana on tunnettuja pörssiyhtiöitä, jotka toimivat kansainvälisessä markkinassa.

bigdatasolutions.fi