Lumon tukee kansainvälistä kasvua merkittävillä investoinneilla kotimaassa

Lumonilla on takana Suomen mittakaavassa merkittävät 6,5 miljoonan euron investoinnit uusiin tuotantotiloihin, laitteisiin ja toimitiloihin. Kempeleessä sekä Kouvolassa tehdyt investoinnit ovat kriittisiä yhtiön strategisen kasvutavoitteen toteutumiseksi. Lumon tähtää lähes kaksinkertaistamaan liikevaihtonsa vuoteen 2020 mennessä.

Suomen johtava parveke- ja terassilasitustuotteita tarjoava Lumon keskittyy päivitetyssä strategiassaan kannattavaan kasvuun. ”Tavoittelemme 200 miljoonan euron liikevaihtotasoa vuoteen 2020 mennessä”, Lumonin tuore toimitusjohtaja Jussi Kinnunen kertoo. Vuonna 2016 yrityksen liikevaihto oli 120 miljoonaa euroa.

Investoinnit ovat keskittyneet pääasiassa uuteen laminointitehtaaseen Kouvolassa sekä tytäryhtiöön Visoriin Kempeleessä. Suomen Visor valmistaa aurinkosuojia parveke- ja terassilasituksiin.

Lumon on investoinut Kempeleessä kokonaan uusiin tuotantotiloihin noin 2 miljoonaa euroa. ”Toimitila- ja laiteinvestointien avulla Visorin tuotantokapasiteetti nousee nykyisestä 2,5-kertaiseksi. Kasvavaan tuotantoon tarvitaan lähivuosina 25-30 uutta työntekijää”, kertoo Suomen Visorin toimitusjohtaja Markku Pulkkinen.

Lumonin laminointituotanto siirtyy investointien myötä Kouvolan uusiin tiloihin Tampereelta. Siellä tuotannon on määrä käynnistyä kevään 2017 aikana.

Visorin tilat on otettu tuotannon käyttöön joulun jälkeen, mutta virallisesti uuden tehtaan avajaisia vietetään torstaina 9. helmikuuta.

Lumon hakee investoinneilla vahvaa kansainvälistä kasvua. Markkinat kasvavat tällä hetkellä eniten Ruotsissa ja Espanjassa, jossa Lumonilla on jo vankka jalansija ja joista noin neljännes yhtiön liikevaihdosta tuli viime vuonna. Yhtiön lasitustuotteiden valmistus on tarkoitus pitää jatkossakin Suomessa. Juuri sen vuoksi nyt kerrotut miljoonien eurojen investoinnit liittyvät tuotannon lujittamiseen kotimaassa.

toimitusjohtaja Jussi Kinnunen, Lumon Oy
040 738 2642, jussi.kinnunen@lumon.fi

toimitusjohtaja Markku Pulkkinen, Suomen Visor Oy
050 381 8915, markku.pulkkinen@visor.fi

Lumon Oy on erikoistunut parvekejulkisivutuotteiden ja lasiterassien myyntiin, valmistukseen ja asennukseen – erikoisosaamisalueena lasi- ja alumiinirakentaminen. Tärkeimmät vientimaat ovat Espanja, Ruotsi, Saksa, Venäjä, Norja, Ranska ja Sveitsi. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Kouvolassa. Perheyhtiön liikevaihto on lähes 130 milj. euroa, josta kansainvälisen liiketoiminnan osuus n. 60 milj. euroa. Konsernissa työskentelee yli 800 henkilöä.

Pikafaktat

Tweettaa
Lumon tähtää lähes kaksinkertaistamaan liikevaihtonsa vuoteen 2020 mennessä.
Tweettaa
Visorin uuden tehtaan avajaisia vietetään torstaina 9. helmikuuta.
Tweettaa
Lumonin laminointituotanto siirtyy Kouvolaan, jossa tuotannon on määrä käynnistyä kevään 2017 aikana.

Tavoittelemme 200 miljoonan euron liikevaihtotasoa vuoteen 2020 mennessä
toimitusjohtaja Jussi Kinnunen, Lumon Oy