Business Finland SuomiAreenan pääyhteistyökumppaniksi - teemana tulevaisuuden osaaminen ja innovaatiot

Business Finland on vuonna 2019 SuomiAreenan pääyhteistyökumppani. 14. kertaa järjestettävän tapahtuman pääteemoina ovat tulevaisuuden osaaminen ja innovaatiot.

"Business Finlandin tavoite on kehittää Suomesta maailman vetovoimaisinta ja kilpailukykyisintä innovaatioympäristöä, jossa yritysten on hyvä kasvaa, uudistua ja menestyä. Osallistuminen SuomiAreenalle antaa erinomaisen mahdollisuuden tuoda näitä teemoja esiin sekä keskustella ajankohtaisista uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen liittyvistä aiheista", sanoo Business Finlandin pääjohtaja Pekka Soini.

SuomiAreena keräsi Poriin runsaasti yleisöä tällä viikolla. SuomiAreenan kävijämäärä oli tänä vuonna lähes 67 000. Erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuman tavoittavuus nousi tänä vuonna huimasti.

SuomiAreenan sosiaalisen median tavoittavuus nousi perjantai-iltapäivään mennessä yli 8 miljoonaa, kun luku oli viime vuonna 1,6 miljoonaa.

"SuomiAreena on yksi näkyvimpiä yhteiskunnallisen keskustelun foorumeita, ja tästä syystä halusimme olla mukana myös pääyhteistyökumppanina", toteaa Business Finlandin viestintäjohtaja Tomi Korhonen.

Toinen pääyhteistyökumppani on  opettajien ammattijärjestö OAJ.

Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma SuomiAreena järjestetään Porissa heinäkuussa 2019.

LISÄTIETOJA

Tomi Korhonen, Executive Director, Communications, Business Finland p. 050 449 9575, tomi.korhonen@businessfinland.fi

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta sekä kansainvälistymis-, investointi- ja matkailunedistämispalveluita. Business Finland työllistää 600 asiantuntijaa 40 toimipisteessä ympäri maailmaa ja 20 aluetoimistossa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi