Cadmatic Oy tekee läpimurron Intian ydinvoimateollisuuteen

Report this content

Suomalainen laitossuunnitteluun erikoistunut ohjelmistotalo Cadmatic Oy toimittaa älykkääseen 3D-mallinnukseen perustuvat suunnittelu- ja tiedonhallintajärjestelmät Intian kansalliselle ydinvoiman tuotantoyhtiölle Nuclear Power Corporation of India  (NPCIL). Kauppa on Cadmaticin historian suurin prosessiteollisuudessa ja antaa erinomaisen kasvumahdollisuuden ja -aseman maailmalla kasvavalla energiasektorilla.

Cadmaticin toimitus sisältää suunnittelujärjestelmälisenssit, järjestelmien käyttökoulutukset ja käyttöön liittyvän tuen NPCIL:n organisaatiolle ja voimaloiden suunnitteluun ja rakentamiseen osallistuville suunnittelutoimistoille ja toimittajille.

NPCIL aikoo lähes kuusinkertaistaa ydinvoiman tuotannon seuraavan kymmenen vuoden aikana. Investointisuunnitelma sisältää yli 50 uutta tuotantoyksikköä vuoteen 2025 mennessä. Uusien laitosten prosessi- ja laitossuunnittelu tehdään Cadmaticin suunnitteluohjelmistoilla.

Ensimmäinen NPCIL:n kokonaan Cadmatic 3D -järjestelmillä suunniteltu ydinvoimala on arvioitu käynnistyvän vuonna 2017. Toisen vastaavan laitoksen suunnittelua ollaan parhaillaan aloittamassa. Tavallisesti yhden laitoksen suunnitteluun osallistuu yli 100 Cadmatic-ohjelmiston käyttäjää.

”Sopimus tehtiin pitkän soveltuvuus- ja evaluointiprosessin jälkeen ja on osoitus Cadmaticin ohjelmistoinnovaatioiden kilpailukyvystä erittäin vaativien laitoshankkeiden suunnittelussa ja tiedonhallinnassa. Tämä kauppa on meille läpimurto ydinvoimalaprojekteissa ja antaa erinomaisen kasvumahdollisuuden ja -aseman maailmalla kasvavalla energiasektorilla”, Cadmaticin toimitusjohtaja Jukka Rantala toteaa.

Järjestelmien avulla NPCIL pystyy parantamaan mm. suunnittelun ja rakentamisen laatua, lyhentämään aikatauluja ja varmistumaan turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä aikaisempaa paremmin.

Lisätietoa:

Cadmatic, toimitusjohtaja Jukka Rantala, p. 040 528 7130, jukka.rantala@cadmatic.com

Cadmatic lyhyesti

Cadmatic Oy on yksi maailman johtavista 3D suunnittelu- ja tiedonhallintaohjelmistojen kehittäjistä ja toimittajista prosessi-, energia- ja meriteollisuudelle. Kasvava asiakaskunta käsittää yli 7000 ohjelmiston käyttäjää 55 maassa maailmanlaajuisesti. Cadmaticin pääkonttori sijaitsee Turussa. Yhtiöllä on lisäksi omaa henkilökuntaa Intiassa, Kiinassa, Dubaissa, Italiassa ja Unkarissa sekä sertifioidut jälleenmyyjät ja tukikumppanit yli 15 maassa Euroopassa, Aasiassa ja Amerikassa. Cadmatic Oy kuuluu Elomatic konserniin, joka on yksi Euroopan johtavia suunnittelu- ja konsultointitoimistoja.

www.cadmatic.com

Nuclear Power Corporation of India Limited (NPCIL)

www.npcil.nic.in

Kuva:  Cadmaticin toimitusjohtaja Jukka Rantala (vas) ja Intian toiminnoista vastaava myyntipäällikkö Juha Asanti (oik).