• Canon Oy/

Canonin uudet kompakti- ja videokameramallit yhdistelevät hauskoja toimintoja ja ammattitason ominaisuuksia

Report this content

Canon julkaisee viisi uutta digitaalista kompaktikameraa ja kymmenen uutta videokameraa. Uutuudet tarjoavat kiinnostavia luovia toimintoja sekä ammattitason ominaisuuksia. Uusissa Canon-videokameroissa on entistä monipuolisempia toimintoja sekä kuluttajille että ammattilaisille. Videokameroiden tuoteryhmään kuuluu muun muassa ammattimalli XA10 ja kuluttajille suunnatun LEGRIA HF G -sarjan ensimmäisenä kamerana LEGRIA HF G10. LEGRIA HF M- ja LEGRIA HF R -sarjoissa on uusia teräväpiirtotarkkuudella tallentavia malleja, ja LEGRIA FS400 -sarjaan kuuluu muun muassa Canonin kaikkien aikojen pienikokoisin normaalitarkkuudella tallentava videokamera. Teräväpiirtomalleissa on uusia luovia toimintoja, joiden avulla videokuvauksen ammattilaiset ja niin edistyneet harrastajat kuin aloittelevatkin harrastajat voivat taltioida erittäin laadukkaita ja monipuolisia Full HD -videoita.

Canonin suositusta PowerShot A -sarjasta kaikenlaiset kuvaajat löytävät sopivan kameran. Sarjan uudet ja tyylikkäät PowerShot A3300 IS, PowerShot A3200 IS, PowerShot A2200, PowerShot A1200 ja PowerShot A800 sisältävät huipputason optista tekniikkaa mutta ovat silti helppokäyttöisiä. Tietyillä PowerShot A -sarjan kameroilla voi nyt kuvata jopa 720p-teräväpiirtovideoita. Videokuvaustilassa voidaan käyttää myös miniatyyritehostetta, jolla saadaan vaikutelma pienoismallista kuvatusta intervallivideosta.

Kompaktikamera kaikkiin tarpeisiin
Lähes kaikissa PowerShot A -sarjan kameroissa on nyt Canonin DIGIC 4 -kuvaprosessori, joka mahdollistaa nopean toiminnan, hyvän kuvanlaadun ja monipuoliset toiminnot. PowerShot A3200 IS-, PowerShot A3300 IS-, PowerShot A1200- ja PowerShot A2200 -kameroissa on kuusi luovaa suodinta, jotka antavat kuville uutta ilmettä. Kun kuvan sommitteluun käytetään nestekidenäyttöä, perusasetuksia voidaan muuttaa näytöllä ja muutosten vaikutuksia kuvaan voidaan myös tarkastella näytöllä ennen laukaisimen painamista. Seuraava automaattitarkennus lukittuu liikkuvaan kohteeseen ja pitää sen tarkennettuna kuvanottohetkeen saakka.

Edullinen PowerShot A800 soveltuu erinomaisesti ensimmäiseksi kameraksi, sillä sen Smart Auto -tekniikan ja monipuolisten kuvausohjelmien avulla on helppo ottaa laadukkaita kuvia. PowerShot A1200 on monikäyttöinen kompaktikamera, jossa on muun muassa tärinänesto ja laajakulmaobjektiivi. Optisen etsimen avulla aloittelevat käyttäjät voivat halutessaan sommitella kuvansa perinteiseen tapaan.

Ohuessa ja tyylikkäässä PowerShot A2200 -kamerassa on litium-ioniakku, laajakulmainen 4x zoom-objektiivi ja paljon luovia kuvausohjelmia, joilla saa helposti hienoa jälkeä. A-sarjan huippumalleja ovat metallirunkoinen PowerShot A3200 IS, jossa on laajakulmainen 5x zoom-objektiivi ja dynaaminen kuvanvakain, sekä niin ikään metallirunkoinen PowerShot A3300 IS, jossa on suuriresoluutioinen 16 megapikselin kenno, 5x zoom-objektiivi ja dynaaminen kuvanvakain.

Smart Auto -kuvausohjelma kuvaajan apuna
Uusissa PowerShot A -kameroissa on suuriresoluutioinen kenno, joka tallentaa näkymät pieniä yksityiskohtia myöten ja mahdollistaa luovan rajauksen. PowerShot A3300 IS -kamerassa on Canon-kompaktikameroiden suuriresoluutioisin kenno. PowerShot A800 -mallia lukuunottamatta kaikissa kameroissa on 28 mm:n laajakulmaobjektiivi, jossa tärinänesto tai optinen kuvanvakain huolehtii siitä, että kuvista tulee teräviä ja tarkkoja hankalissakin olosuhteissa. Smart Auto helpottaa kuvaamista, sillä sen avulla kamera tunnistaa 32 näkymätyyppiä. Poikkeuksena perustason PowerShot A800 tunnistaa 19 näkymää.

Canon PowerShot A -sarjan yksi uusi ominaisuus on se, että PowerShot A3200 IS-, PowerShot A3300 IS-, PowerShot A1200- ja PowerShot A2200 -kameroilla voi nyt kuvata 720p-teräväpiirtovideoita. Teräväpiirtolaadulla kuvattuja tilanteita voidaan katsella miltä tahansa teräväpiirtonäytöltä. PowerShot A3200 IS- ja PowerShot A3300 IS -kameroissa on myös Canonin dynaaminen kuvanvakain, joka vähentää kameran tärähtelystä aiheutuvia häiriöitä videokuvaajan liikkuessa.

Videokameroita kaikentasoisille käyttäjille
Pienikokoinen XA10 on uusi tulokas Canonin kasvavassa tiedostopohjaisten ammattivideokameroiden tuoteryhmässä. Kamerassa on ammattitason audio-ominaisuudet sekä täydet käsisäädöt. LEGRIA-sarjan huippumallissa LEGRIA HF G10:ssä on Canonin ammattikameroista tuttuja tekniikoita ja toimintoja, jotka kannustavat videokuvauksen harrastajia viemään luovuutensa uudelle tasolle.

LEGRIA HF M41, LEGRIA HF M46 ja LEGRIA HF M406 kuuluvat suosittuun LEGRIA HF M -sarjaan, joka sisältää koko perheelle sopivia videokameroita: pienikokoisilla ja vaivatta mukana kulkevilla malleilla saa helposti laadukkaita teräväpiirtovideoita. Myös Canonin perustason teräväpiirtovideokameroiden valikoimaa on päivitetty. LEGRIA HF R28-, LEGRIA HF R26- ja LEGRIA HF R206 -kameroissa on ainutlaatuinen valikoima toimintoja, joiden avulla teräväpiirtokuvauksen aloittaminen on todella vaivatonta. Helppokäyttöiset LEGRIA FS46 ja LEGRIA FS406 ovat videokameroiden tuoteryhmän edullisimmat mallit, ja ne tuottavat hyvän kuvanlaadun normaalitarkkuudella.

Entistä enemmän ammattimaista tekniikkaa
Uudistetun Canon-videokameroiden tuoteryhmän ominaisuuksia ovat muun muassa erinomainen kuvanlaatu, helppokäyttöisyys, huipputekniikka ja luovat toiminnot, joiden ansiosta laadukkaiden teräväpiirtovideoiden kuvaaminen ja jakaminen käyvät käden käänteessä.

Malleissa on enemmän ammattimaista tekniikkaa kuin koskaan aiemmin. Uudessa ammattimallissa XA10 sekä useissa kuluttajamalleissa, kuten LEGRIA HF G10, LEGRIA HF M41, LEGRIA HF M46 ja LEGRIA HF M406, on Canonin ammattitason  HD CMOS Pro -kuvakenno, joka tuottaa erinomaisen kuvanlaadun. HD CMOS Pro on merkittävä uudistus Canon-videokameroissa, sillä se mahdollistaa etenkin hyvät hämäräkuvausominaisuudet ja laajan dynaamisen alueen.
Canon HD CMOS Pro -kennon lisäksi mallien XA10, LEGRIA HF G10, LEGRIA HF M41, LEGRIA HF M46 ja LEGRIA HF M406 uusia ominaisuuksia ovat elokuvasuotimet, tarinanluontitoiminto ja kosketuksella tapahtuva koristelu, jotka tekevät videokuvauksesta hauskaa, kiintoisaa ja luovaa.

Tarinanluontitoiminnon avulla kuvaaja muuttuu elokuvaohjaajaksi.  Hän valitsee ensin teeman, ja sen jälkeen videokamera ehdottaa kuvausohjelmia, joilla video kannattaa kuvata. "Matka" sopii hyvin lomakuvaukseen, kun taas "Lapset ja lemmikit" tallentaa tärkeät perhetapahtumat sopivilla asetuksilla. Vaiheittainen opastus helpottaa tarinankerrontaa ja tekee videokuvauksesta hauskaa ja luovaa.

Näkymän tunnelmaa voidaan muuttaa kahdeksan elokuvasuotimen avulla. Kosketuksella tapahtuvan koristelun (käytettävissä myös malleissa LEGRIA HF R28, LEGRIA HF R26 ja LEGRIA HF R206) avulla käyttäjät voivat muokata videoitaan helposti videokamerassa ilman tietokonetta tai kuvankäsittelyohjelmistoa.

Tarkemmat tiedot uutuuksista löytyvät Canonin www-sivuilta osoitteesta http://www.canon.fi/About_Us/Press_Centre/Press_Releases/Consumer_News/index.aspx

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi