CapMan Real Estate muuntaa vanhan teollisuusrakennuksen toimistokäyttöön lähellä Carlsbergin tulevaa pääkonttoria Kööpenhaminassa

CapMan Nordic Real Estate II -rahasto on sijoittanut Carlsbergin vanhan panimoalueen ympärille kehittyvässä urbaanissa kaupunginosassa sijaitsevaan rakennukseen. Aikaisemmin teollisessa käytössä ollut rakennus muutetaan moderniksi toimistorakennukseksi.

1800-luvun lopussa rakennettu kiinteistö toimi alun perin Carlsbergin varastorakennuksena. Kunnostusprojektin odotetaan valmistuvan vuonna 2020, jolloin kiinteistössä on noin 6 000 neliömetriä modernia toimistotilaa ja lisäksi 400 neliömetrin kattoterassi.

”Saimme harvinaisen tilaisuuden hankkia kehityskohteen yhdestä Kööpenhaminan houkuttelevimmista kehitysalueista. Teemme projektissa yhteistyötä uuden kaupunginosan kehityksestä vastaavan Carlsberg City Districtin ja tanskalaisen kiinteistöyhtiön REVCO Asset Managementin kanssa kehittääksemme rakennukseen korkealuokkaista ja eri käyttötarkoituksiin mukautuvaa toimistotilaa. REVCO:lla on merkittävää aikaisempaa kokemusta vastaavista projekteista Kööpenhaminassa”, sanoo CapMan Real Estaten sijoitusjohtaja Peter Gill.

”Odotamme innolla, että pääsemme muuntamaan tämän historiallisen rakennuksen moderniin käyttöön yhteistyössä CapMan Real Estaten ja REVCO:n kanssa. Kuten yleensä vastaavissa projekteissa, teollisen rakennuksen saneeraaminen käytännöllisiksi ja moderneiksi toimistoiksi vaatii luovuutta. Projektin ideat vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta.”, kommentoi Carlsberg City Districtin toimitusjohtaja Jens Nyhus.

Sijoitus on vuonna 2017 perustetun CapMan Nordic Real Estate II -rahaston kymmenes. CapMan Real Estaten pohjoismaiseen tiimiin kuuluu yli 30 kiinteistöalan ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa. CapMan Real Estate hallinnoi yhteensä 1,9 miljardin euron varoja ja ensimmäinen rahasto perustettiin vuonna 2005.

Peter Gill, sijoitusjohtaja, CapMan Real Estate, p. +45 20 43 55 63
Mika Matikainen, managing partner, CapMan Real Estate, p. +358 40 519 0707
Torsten Bjerregaard, Managing Partner - Denmark, CapMan Real Estate p. +44 7715 772 554

CapMan on johtava pohjoismainen aktiivista arvonluontityötä tekevä pääomasijoitusalan asiantuntija. Palveluksessamme on 120 pääomasijoittamisen ammattilaista, ja hallinnoimme yhteensä noin 3 miljardin euron pääomia. Nykyiset sijoitusstrategiamme kattavat pääomasijoittamisen (Buyout, Growth ja Russia), kiinteistösijoittamisen (Real Estate), infrastruktuurisijoittamisen (Infra) sekä velkasijoittamisen (Credit). Palveluliiketoimintaamme kuuluvat hankinta- ja ostotoiminnan (CaPS), varainhankinnan (Scala Fund Advisory), sekä rahastojen hallinnoinnin palvelut. www.capman.com/fi