Aromajoogatunneilla tuoksuu

Uudenlainen joogahuone avautuu 1.2. Helsingin Herttoniemessä

Aromajoogassa yhdistyvät joogan ja aromaattisten öljyjen hyvää tekevät vaikutukset. Joogaharjoitusta tehostetaan tunnin teemaan sopivalla aromaattisella öljyllä. Uudenlainen joogamuoto sopii kaikille terveille aikuisille.

Helsingissä aromajoogaa on mahdollisuus harrastaa helmikuusta lähtien, kun YogaAngelin joogahuone aukeaa Boulderkeskus Isatiksen yhteyteen Helsingin Herttoniemessä. AromaYogan on kehittänyt Saija Kekkonen YogaAngelista.

Eteeriset öljyt tukevat harjoitusta

Mikäli aromajoogatunnin teemana on esimerkiksi elimistön puhdistaminen, detox, tunnilla tehdään puhdistumista aktivoivia joogaliikkeitä eli asanoita. Näiden vaikutusta vahvistetaan käyttämällä eteeristä öljyä, jolla on erityisesti maksaa stimuloivia vaikutuksia.

Jos tunnin tavoitteena on ajatusten irtipäästäminen, tunnilla käytetään eteeristä öljyä, joka auttaa irtautumaan epämiellyttävistä muistoista tai vihasta ja helpottaa hyvänolon tunteen luomisessa. Muita aromajoogateemoja ovat esimerkiksi läsnäolo ja keskittyminen tässä hetkessä olemiseen.

”Aromaattista öljyä käytetään salissa laitteella, joka höyrystää öljyn, ja eteerinen tuoksu leviää tilaan vaikuttaen joogaajaan hengityksen kautta.

Koska tunneilla käytettävät kasvipohjaiset öljyt ovat laadukkaita ja puhtaita, niitä voidaan käyttää aromajoogassa myös iholle imeyttämällä”, kertoo AromaYogan kehittänyt Saija Kekkonen. Tuoksumaailma ylang-ylangista santelipuuhun, laventelista appelsiininkukkaan on myös olennainen osa harjoitusta.

Aromajooga perustuu Seasonal Yoga- eli kausijoogamenetelmään. Siinä ihmistä tarkastellaan osana luontoa ja otetaan erityisesti huomioon luonnon muutokset ja kausivaihtelut. Seasonal Yogassa harjoittelu elääkin samassa rytmissä luonnon kanssa ja joogatuntien teema muuttuu kuutisen kertaa vuodessa, Saija Kekkonen sanoo.

Saija Kekkonen valmistui Seasonal Yoga -opettajaksi viime vuoden alussa. Osana koulutusta Saija tutustui myös eteerisiin öljyihin ja aromaterapeuttisiin hoitoihin. AromaYoga syntyi Saijan rakkaudesta eteerisiin öljyihin ja joogaan.

“Joogaa voidaan muokata sopimaan kaikenlaisille ihmisille. Rajoituksia ei ole. Tärkeintä on olla läsnä, antaa hengityksen ohjata omaa harjoitusta ja kuunnella kehon ja sydämen viestejä siitä, millainen harjoitus juuri minulle sopii parhaiten.”

Saija Kekkosen yritys YogaAngel tarjoaa aromajoogasta kiinnostuneille mahdollisuuden osallistua tutustumistunnille Herttoniemen Isatikseen 12.2. klo 15.00-16.00 ja 5.3. klo 08.30-09.30. Tutustuminen on mahdollista myös muina aikoina sopimuksen mukaan.

Lisätietoja: Saija Kekkonen/YogaAngel, puh. 045 168 7560

Sähköposti: YogaAngel@hotmail.fi

Haastattelupyynnöt ja testituntien varaukset:

Tanja Holmberg/Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923

Sähköposti: tanja@pieni-ideapuoti.fi

Boulderkeskus ISATIS

Uusi kiipeilykeskus.

Mekaanikonkatu 15 A, 00880 Helsinki

www.boulderkeskus.com

YogaAngelin tunteja ja kursseja:

Aromajoogaa on tarjolla 12. helmikuuta alkaen joka keskiviikko klo 18.30-19.30 YogaAngelin joogahuoneessa Herttoniemen Isatiksessa.

Muiden aromajoogatuntien aikataulut löytyvät sivuilta www.yogaangel.fi sekä www.isatis.fi.

YogaAngelin muita viikkotunteja Herttoniemessä:

Tiistaisin ja torstaisin

klo 17.00-18.00 Seasonal Yoga

klo 18.30-19.30 Pilates by YogaAngel

Keskiviikkoisin

klo 17.00-18.00 YIN-Yoga

klo 18.30-19.30 AromaYoga

Kevään Kursseja:

- Joogan alkeiskurssi, lauantaina 8.2. klo 10.30-13.30

- “Trip into feelings”, jooga- & aromaterapiamatka itsemme uudistamiseen, lauantaina 22.2. klo 10.00-13.00

YogaAngel

YogaAngel on helsinkiläinen hyvinvointiyritys, joka tarjoaa erilaisia