ENSIMMÄINEN PIZZATAXI-TRUCK SUOMEEN

Pizzataxi-ketju saa entistä suuremmat kumipyörät alleen kun heinäkuussa Suomeen saapuu Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck. Oikealla pizzakeittiöllä ja kahdella paistouunilla varustetussa Pizzataxi-truckissa paistuvat pizzat, jotka tarjoillaan höyryävän kuumina.

Street food, kotoisasti katuruoka, on kasvava ilmiö suomalaisessa kaupunkikulttuurissa. Myös suomalaiseen festariin ja kesätapahtumaan kuuluu hyvä ruoka, kunnon raaka-aineista. Mieluummin paikan päällä tehtynä, tuumi Pizzataxin ketjupäällikkö Juhani Kotro viime kesän festarikäynnillään. Ja siitä se idea lähti.

Nyt Suomen ensimmäistä Pizzataxi-truckia odotellaan Borco Höhnsin tehtaalta Saksasta aivan näinä päivinä. Heinäkuun aikana kaiken pitäisi olla kunnossa, ja uusi auto yrittäjineen tienpäällä.

Nyt lanseeraamme Pizzataxi-truck -konseptin, jonka avulla tuomme Pizzataxin maistuvimmat pizzat kaikkien ulottuville. Katuruoka on usein ronskia ja kursailematonta, pizza sopii siihen muottiin hyvin. Tärkeässä roolissa tulevat olemaan tuoreet, ensiluokkaiset raaka-aineet, joista pizza valmistetaan käsin paikanpäällä. Autossa on korkeatasoinen keittiötekniikka, Borco Höhnsin tehtaalta valmistuu vuodessa noin 3 000 autokeittiötä vuodessa”, kertoo Kotro.

Pizzataxi-ketjulla on lähes 30 vuoden kokemus kivijalkaravintoloista. Nyt uusi konsepti irtautuu perinteisestä toimintamallista, ja vaatiikin Kotron mukaan yrittäjältä erilaista lifestyle-yrittäjyys asennetta. Yrittäjiksi on haettu henkilöitä, joilla on sekä ripaus seikkailumieltä että halu lähteä yhdessä Pizzataxi-ketjun kanssa ideoimaan ja kehittämään food truck –konseptia. Leena Hinkkanen puolisoineen on Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck yrittäjä. Yrittäjien kotipaikka on Naantali, mutta toiminta-alueena koko Suomi.

Pizzataxi-truckit tulevat olemaan mukana erilaisissa tapahtumissa ympäri vuoden. Merkkejä on myös siitä, että yritykset ovat kiinnostuneita varaamaan Pizzataxi-truckia erilaisiin tilaisuuksiinsa, esimerkiksi avajaistapahtumiin.

Pizzataxi-truckin valikoimaan kuuluvat Pizzataxin suosituimmat pizzat, kevyitä salaattiannoksia, virvokkeita ja pientä makeaa kahvin kera. Kahden paistouunin ja yrittäjäpariskunnan voimin valmistuu lähes 300 pizzasliceä tunnissa, tuoreena ja höyryävän kuumana.

Lisätietoa:

Helsingin Pizzapalvelu Oy – Pizzataxi

Ketjupäällikkö Juhani Kotro, 0400 845 355, juhani.kotro@pizzataxi.fi, www.pizzataxi.fi

Pizzataxi-truck yrittäjä Leena Hinkkanen, 040 849 3040,  www.pizzataxi.fi

Pizzataxi-truckin tuoreimmat kuulumiset löytyvät myös Facebookista.

Pizzataxi on suomalainen, 1985 perustettu pizzaketju. Pizzataxi-ketjulla on 26 myymälää pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan alueella ja sen kaikissa toimipaikoissa toimii franchising-yrittäjä. Pizzataxi-truck on ketjun kesällä 2014 lanseeraama konsepti. Ensimmäinen Pizzataxi-truck aloittaa toimintansa heinäkuussa 2014. Pizzataxi-ketjun liikevaihto 2013 oli n. 7 M€ ja se työllistää n.125 henkilöä.

Yrityksestä

Viestintätoimisto Caprice Consulting on erottuvaan viestintään ja yrityksen myynnin edistämiseen erikoistunut kumppani. Viestintäkumppanuudessa asiakas saa käyttöönsä juuri ne resurssit, mitä kulloinkin tarvitsee. Yhteistyöverkostosta löytyvät ammattitaitoiset ja kustannustehokkaat toteuttajat myös painotuotteille, tv- ja radiomainoksille ja julkaisualustoille. Asiakkaamme tuntevat meidät luotettuina kumppaneina, joilla aikataulu pitää.

Suomeen saapuu heinäkuussa Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck. Oikealla pizzakeittiöllä ja kahdella paistouunilla varustetussa Pizzataxi-truckissa paistuvat pizzat, jotka tarjoillaan höyryävän kuumina.