Kopparbergin siiderit kesäksi uusiin kuoseihin - pullouudistus tuo markkinoille napakan PET-pullon

Kopparberg tuo keväällä markkinoille neljä siiderimakua uusissa PET-pulloissa. Pullomateriaalin lisäksi myös pakkauskoko uudistuu. Kätevään 0,33 litran pulloon solahtavat päärynä, mansikka-lime, kuiva karpalo ja kuiva omena. Pullouudistuksen taustalla ovat sekä ympäristö- että kuluttajanäkökulmat.

Pet-pullot ovat monen mielestä niitä ohuita ja hankalasti käsiteltäviä pulloja, jotka rutistuvat pienestäkin puristuksesta. Kopparbergin uudistus tuo markkinoille täysin uuden pullotyypin, joka tuntuu ja näyttää lasilta, mutta jolla on muovipullon suurin etu puolellaan, ympäristöystävällisyys.

Muovin työstämisessä tarvitaan vähemmän energiaa kuin lasipullon tai alumiinitölkin valmistuksessa. Kaupan kannalta PET-pullolla on useita etuja, se kestää rasitusta ja painetta, se ei murru ja on kevyt käsitellä. PET-pullo on täysin kierrätettävä, ja kiinteää jätettä syntyy lasipulloon verrattuna jopa alle kymmenesosa. Pullon uusiokäyttö vaatii vain vähän energiaa.

-” Kopparberg toi aikoinaan ensimmäisten joukossa markkinoille tölkkisiiderit. Nyt pakkausuudistuksen avainsanoja kuluttajaymmärryksen lisäksi ovat energiankäyttö, kierrätys ja jätteen väheneminen. Suomalaiset kuluttajat ovat ahkeria kierrättämään, pantillisia pakkauksia kierrätetään meillä jo nyt kiitettävästi, kertoo markkinointijohtaja Juha Jaskari Kopparberg Finland Oy:ltä.

Siiderimarkkinoiden odotettu uudistus

Ympäristönäkökohtien lisäksi PET-pullo haastaa lasipullot ja alumiinitölkit myös käyttöominaisuuksiltaan. Särkymätön, kevyt ja nopeasti viilenevä juomapakkaus on kätevä ja sopii erinomaisesti kesäisiin hetkiin terassille, piknikille, matkoille ja kesämökkeilyyn.

Kopparbergin markkinoille tuoma PET-pullo on kovaa tuplavahvistettua muovia, jonka käsituntuma on lähes lasipullon veroinen. Uusi, pienempi 0,33 litran pullokoko on odotettu vaihtoehto puolen litran tölkeille ja muovipulloille.

”- Uskomme, että pullouudistus tulee olemaan tämän kesän siiderimarkkinoiden yllättäjä. Uuden pakkauksen saavat suosituimmat maut, joista päärynä pitää pintansa ympäri vuoden, ja kesän suosikiksi veikkaan mansikka-limeä. Koska kuiva siideri maistuu suomalaisten suussa yhä useammin, myös kuiva karpalo ja omena ovat mukana pullouudistuksessa, joka on Kopparbergin suurin kuluttajille näkyvä uudistus koko Suomen markkinoilla olomme aikana. Uudella pienemmällä pakkauskoolla ja aidolla kruunukorkilla haluamme viestittää kuluttajille, että siideri on juoma, joka on tarkoitettu nautittavaksi saman tien, kuvaa Jaskari.

Tummanvihreä väri suojaa hyvin valolta ja antaa UV-suojan. Juoman säilyvyys muovipullossa on kuusi kuukautta. Pullosta palautettaessa saatava pantti on 10 senttiä. Saatavuus huhtikuusta 2012 alkaen kaikista kaupan ryhmittymistä sekä useilta huoltoasemilta kautta maan.

Lisätietoja:

Oy Kopparberg Finland Ab, markkinointijohtaja Juha Jaskari, puh. 020 7559 719, juha.jaskari@kopparberg.fi

Yritystiedot: http://www.kopparberg.fi/etusivu.php

Painokelpoiset kuvat: www.kopparberg.fi/media

Käyttäjätunnus: kopparberg, salasana: kuvat

Kuvatiedustelut myös Viestintätoimisto Caprice Consulting, Sari Selkälä, sari@capriceconsulting.fi

Oy Kopparberg Finland Ab, ruotsalaisen Kopparbergs Bryggeri Ab:n tytäryhtiö, perustettiin vuonna 1999. Yrityksen toimiala on erilaisten juomien maahantuonti, markkinointi ja tukkuliikemyynti. Päätuotteita ovat Kopparberg siiderit, Ruotsin suosituin olut Sofiero, maailman myydyin energiajuoma Red Bull sekä luontaiset kivennäisvedet Evian ja Badoit. Yrityksessä työskentelee päätoimisesti noin 25 henkilöä ja liikevaihto 2010 oli noin 20 M€.

Hyvä maku on meille tärkeintä – se on asia josta välitämme.

Kopparberg PET-pullo