Mezinan Super+ ravintolisäsarja saa hyvin imeytyvät kolmoset

Mezinan Super+ sarja kasvaa kolmella, suomalaisille tärkeällä ravintolisällä. Kromi, Magnesium ja C-500 sisältävät luonnon vahvoja antioksidantteja sekä oikeassa muodossa imeytyviä hivenaineita ja vitamiineja.

Super+ tuotesarja on tanskalaisen Mezina AS kehittämä vitamiinivalmiste. Tuotekehityksen taustalla on Tanskan elintarvikeinstituutin vuonna 2010 julkaisema viisivuotinen seurantatutkimus, jossa havaittiin päivittäin nautitun ravinnon sisältämien ravintoaineiden saannissa voimakasta vaihtelua. Tutkimuksessa todettiin vain harvan saavan terveellisestä ruoastaan kaikki päivittäin tarvitsemansa vitamiinit ja mineraalit. Mezina kehitti runsaasti superhedelmiä sisältävän Super+ Total –monivitamiinin, kun kuluttajille haluttiin tarjota päivittäiset suojaravinteet mahdollisimman hyvin imeytyvässä muodossa. Sarjaa täydennettiin vatsaystävällisellä Super+ Rauta valmisteella kesällä 2013.

Nyt tuotesarja kasvaa kolmella, tehokkaasti imeytyvällä ravintolisällä. Super+ Kromi, Super+ Magnesium ja Super+ C-500 tarjoavat luonnon vahvoja antioksidantteja, antosyanideja, flavonoideja, vitamiineja sekä hivenaineita.

Vain imeytyvästä ravintolisästä on hyötyä

Vitamiinien ja hivenaineiden vaikuttavuuden edellytyksenä on, että elimistö pystyy hyödyntämään ravintolisän sisältämiä ravintoaineita. Ainesosien määrä ei aina kerro siitä, kuinka paljon tuotteesta on hyötyä. Se, missä muodossa suojaravinteet ravintolisässä ovat, ratkaisee kuinka hyvin elimistö pystyy ne hyödyntämään. Ravintolisän hinta antaa viitteitä valmistusmenetelmästä, raaka-aineiden alkuperästä ja laadusta, valmisteen vatsaystävällisyydestä sekä imeytyvyydestä. Ravintoaine imeytyy sitä paremmin, mitä lähempänä sen koostumus on sen luonnollista alkuperää. Imeytyvyydellä on suuri vaikutus ruoansulatuselimistömme toimintaan. Oksidit, sulfidit ja aminohappokelaatit imeytyvät kehoomme eri tavalla.

Alla oleva kaavio kuvaa, kuinka aminohappoihin sidotut mineraalit (kelaatit) imeytyvät jopa kaksi kertaa paremmin kuin sulfaatit. Oksidit imeytyvät vielä sulfaatteja huonommin.

Ravintolisien ainesosien yhdistelyllä saadaan aikaan synergiaetua. Tällä täydennetään ravintoaineiden imeytyvyyttä, tehostetaan niiden vaikutusta ja minimoidaan haittavaikutuksia. Kasvisten, marjojen ja hedelmien sisältämät tärkeät antioksidantit ja flavonoidit edesauttavat vitamiinien ja kivennäisaineiden tehokasta imeytymistä.

Mezinan Super+ sarjan uutuudet:

Super+ Kromi - verensokerin tasapainottamiseen

Tehokkaasti imeytyvä vahva kromilisä, joka sisältää orgaanista kromipikolinaattia. Elimistö pystyy hyödyntämään ravintolisän sisältämän pikolinaattimuotoisen kromin tehokkaammin kuin yleisesti käytössä olevan kromikloridin tai kromisulfaatin. Super+ Kromi sisältää myös luonnon vahvoja antioksidantteja karvaskurkusta, gojimarjasta ja mustikasta.

Päiväannos 1 tabletti /vrk sisältää: 100 mcg kromia, 16 mg niasiinia (B3-vitamiinia), 300 mg karvaskurkkua, 150 mg goji-marjaa,100 mg mustikkaa. Laktoositon ja gluteeniton. Pakkauskoko 120 tablettia, riittoisuus 3 kk, suositushinta 21 €.

Super+ Magnesium - lihaskramppien ennaltaehkäisyyn

Erittäin hyvin imeytyvä magnesiumlisä, jossa magnesium on kahtena eri orgaanisena yhdisteenä, magnesiumsitraattina ja aminohappokelatoituna bisglysinaattina. Kahdessa eri muodossa oleva magnesium imeytyy tehokkaammin, on vatsaystävällinen, elimistön magnesiumtaso nousee nopeasti ja vaikutusaika on pitkä. Super+ Magnesium sisältää lisäksi luonnon vahvoja antioksidantteja litsistä, granaattiomenasta ja mangostaniasta.

Päiväannos tarpeen mukaan 1 tabletti = 125 mg, 2 tablettia 250 mg, 3 tablettia 375 mg. Annostus 1 tabletti /vrk sisältää: 125 mg magnesiumia, 38 mg litsiä, 300 mg granaattiomenaa, 150 mg mangostania. Laktoositon ja gluteeniton. Pakkauskoko 90 tablettia, riittoisuus 1-3 kk, suositushinta n. 19 €.

Super+ C-500 - vastustuskyvyn ylläpitoon

Vatsaystävällinen C-vitamiini, jonka vaikuttava aine on happoneutraali kalsiumaskorbaatti. Se imeytyy elimistöön paremmin kuin yleisimmin käytetty askorbiinihappo, ja on vatsalle ystävällinen. Kalsiumaskorbaatti ei häiritse elimistön herkkää happo-emästasapainoa. Super+ C-500 sisältää runsaasti C-vitamiinia ja imeytymistä tukevia bioflavonoideja hedelmistä ja marjoista.

Päiväannos 1 tabletti /vrk sisältää: 500 mg C-vitamiinia, 75 mg sitrusbioflavonoideja, 50 mg camu camua, 50 mg acerolaa. Laktoositon ja gluteeniton. Pakkauskoko 90 tablettia, riittoisuus 3 kk, suositushinta n.19 €.

Super+ sarjaan kuuluvat myös: Super+ Total monivitamiini sekä vatsaystävällinen Super+ Rauta.

Saatavuus: Terveys- ja luontaistuotekaupat, apteekit, Sokos ja Emotion tavaratalojen luontaistuoteosastot sekä terveystuotteiden suomalaiset verkkokaupat huhtikuusta 2014 alkaen.

Lisätiedot ja tuotenäytteet:

Mezina Oy, puh. 010 422 1580, finland@mezina.com, www.mezina.com

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: Caprice Consulting Oy, 040 775 8804, sari@capriceconsulting.fi

Mezina A/S on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo yli 30 vuotta Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotteiden Tukkukaupan liiton jäsenyritys. Mezina Oy:n tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuotekaupat ja –osastot, terveystuotekaupat sekä vastuulliset terveystuotteiden verkkokaupat.