Pizzanetti.com haluaa tukevan siivun kasvavasta online-tilaamisesta

Ruoka-annosten online-tilaamiseen erikoistunut Pizzanetti.com kasvaa voimakkaasti. Tavoitteena on 400 ravintolan verkosto kahden vuoden sisällä.

Ruoka-annosten online-tilaaminen on ollut tasaisessa kasvussa ja tahti vain kiihtyy. Sekä operaattoritoiminnan tarjoajat että yrittäjät näkevät kehityksessä paljon hyvää. Erityisesti ketjuihin kuulumattomille etnisille ravintoloille mahdollisuus päästä mukaan verkostoon ilman kalliita investointeja on houkuttelevaa. Sopimusravintola ei maksa kiinteitä kuluja palvelusta, vaan myyntiin perustavan provision. Kuluttajalle palvelu on nopea ja helppokäyttöinen.

Pizzanetti.com palvelun taustalla ovat kokeneet yrittäjät; liki 30 vuotta sitten Pizzataxin perustaneet yrittäjät, teknisestä osaamisesta vastaava Pointteri Oy sekä myynnistä vastaava Pizzapuhelin.fi. Palvelun kehitystyötä on tehty tähän asti maltillisesti markkinoita kuunnellen. Ruoan online-tilaamisen voimakkaan kasvun myötä on aika kasvaa ripeästi. Tavoite kuluvalle vuodelle on 200 ravintolaa ja vuoteen 2015 mennessä 400.

Kasvava kysyntä tulee ohjaamaan paitsi ravintoloiden määrää, myös valikoimaa. Tällä hetkellä palvelussa on mukana 60 ravintolaa, joista osa on Pizzataxi-yrittäjiä. Kysynnän myötä sopimusravintoloiden määrä tulee monipuolistumaan.

Ravintolat tulevat lähes kymmenen vuotta jäljessä online-tilaamisessa verrattuna esimerkiksi hotelleihin. Nopeat tekniset ratkaisut ja kuluttajien ostokäyttäytymisen muutos vievät alaa nyt voimakkaasti eteenpäin. Erityisesti erilaisten etnisten ravintoloiden kuten thai ja sushi-tarjonnan osuus online-kaupasta tulee kasvamaan”, arvio Pizzanetin toimitusjohtaja Juhani Kotro.

Kotron näkemys on, että markkinoille mahtuu 2-3 valtakunnallista palveluntarjoajaa. Pizzanetti.com aikoo olla yksi näistä.

Lisätietoa:

Pizzanetti Finland Oy

Toimitusjohtaja Juhani Kotro, 0400-845 355, jk@pizzanetti.com  www.pizzanetti.com

Pizzanetti.com on vuonna 2010 avattu online-tilausjärjestelmä, jossa on mukana yli 60 ravintolaa. Palvelun tekniikan tuottaa Pointteri Oy.