Ravintolisien markkinointi tiukentuu joulukuussa - Konjakin kaikilla ainesosilla terveysväitteet

EU yhdenmukaistaa elintarvikkeiden markkinointia arvioimalla elintarvikkeiden ainesosien tutkimuksiin perustuvat terveysvaikutukset.  EU:n hylkäämät väitteet poistuvat markkinoinnista 14.12., jonka jälkeen elintarvikkeita saa markkinoida ainoastaan vahvistetuilla terveysväitteillä. Mezina Oy:n Konjak on markkinoiden ainoa laihdutustuote, jonka kaikilla ainesosilla on EU:n vahvistamat terveysväitteet.

Terveysvaikutteisten tuotteiden markkinoinnin muuttuminen voi aiheuttaa hämmennystä kuluttajista, sillä EU on vahvistanut terveysväitteet ainoastaan ravinnon ainesosille, ei yksittäisille tuotemerkeille. Terveysväitteen saaminen pohjautuu elintarvikkeen ainesosan terveysvaikutuksen osoittamiseen tarkoilla kliinisillä tutkimuksilla.

Mezinan kehittämä ja maahantuoma Konjak on Suomen markkinoiden ainoa laihduttava ravintolalisä, jonka kaikilla ainesosilla on hyväksytyt terveysväitteet:

1. Konjac-glucomannaani (3g/vrk) vähäenergisen ruokavalion yhteydessä edistää painonpudotusta. Glucomannaani (4g/vrk) edistää myös veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina
  2. Kromi edistää veren glukoositasojen pysymistä normaalina sekä normaalia makroravintoaineiden aineenvaihduntaa.

Konjak on terveellisellä, vähäenergisellä ruokavaliolla laihduttamista vahvasti tukeva ravintolisä, joka ei sisällä yhtään tarpeetonta ravintoainetta. Juuri tästä syystä Konjak on vakuuttanut myös terveydenhuoltoalan ammattilaiset.

Konjakin ainesosilla yhteisvaikutus laihtumisen onnistumiseen

Konjak-laihdutustuotteen molemmat ainesosat ovat huolella harkittuja. Ne vastaavat laihduttajan hankalimpaan haasteeseen, nimittäin mielitekojen hallitsemiseen. Ylipainoiset tietävät yleensä erittäin hyvin miten pitäisi syödä terveellisesti, mutta eivät pysty hallitsemaan mielitekojaan. Suurimpia ongelmia ovat makeanhimo ja suurten ruoka-annosten myötä venynyt vatsalaukku. Tämän lisäksi verensokerin heilahtelu saa laihduttajan sortumaan epäterveelliseen naposteluun, ja venynyt vatsalaukku vaatii paljon täytettä kylläisyyden tunteen saavuttamiseksi”, kertoo Mezina Oy:n toimitusjohtaja Lissu Suursalmi.

Konjak tabletit nautittuna ennen ruokailua täyttävät vatsaa suoliston toiminnalle terveellisellä, kalorittomalla glucomannankuitugeelillä. Aterialla on helppoa syödä kohtuullisesti, kun pahin nälkä on taittunut. Konjakin sisältämä kromi vie makeanhimon ja auttaa hillitsemään mielitekoja.

Ravintolisien ainesosien yhteisvaikutuksella on keskeinen merkitys siihen, onko ravintolisästä hyötyä sen käyttäjälle. Tällä synergiaedulla tarkoitetaan ainesosien toisiaan täydentävää vaikutusta.

”Laihduttavaa Konjak-ravintolisää kehitettäessä haluttiin varmistaa sen soveltuvuus kaikille ja siksi päädyttiin vain niihin ainesosiin, joilla on laihtumista monipuolisesti edistävät terveysvaikutukset”, vahvistaa Suursalmi.

Lisätiedot:

Konjak on myynnissä apteekeissa, terveyskaupoissa ja luontaistuoteosastoilla.

Mezina Oy, Lissu Suursalmi, 050 5638372, ls@mezina.com, www.mezina.fi

Ravitsemus- ja terveysväitteet, Eviran sivu

Hyväksytyt ja ei-hyväksytyt terveysväitteet, EU komission sivu

Mezina AS on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo 30 vuotta Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotealan Tukkukauppojen liiton jäsenyritys. Mezinan tuotteita myy Suomessa yli 700 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuote- ja terveyskaupat sekä luontaistuoteosastot.