Rustholli peräänkuuluttaa remonttifirmoilta vastuuta OVELTA OVELLE KAUPUSTELU PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA

Suomen Yrittäjät ry:n jäsenyritys Rustholli Remontit Oy tuomitsee jyrkästi aggressiivisen kotimyynnin. Tuore uutisointi siitä, kuinka remonttiyritykset kiertävät ovelta ovelle ja kauppaavat vanhuksille remontteja väkisin, saa Rustholli Remontit Oy:n toimitusjohtajan Jarmo Sassalin tuohtumaan.

Kuluttajia harhaanjohtavat toimijat kyseenalaistavat koko remonttialan uskottavuuden, jonka vuotuinen liikevaihto Suomessa mitataan sadoissa miljoonissa euroissa. Vetoamme hyvään markkinointitapaan kaikilta alalla toimivilta yrityksiltä”, sanoo Rustholli Remontit Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Sassali.

Rustholli on jo aikaa sitten luopunut tämän tyyppisestä asiakashankinnasta.
Toiminnan lähtökohtana on usko asiakkaan omaan ajatteluun ja tarpeeseen. Kun asiakas huomaa tarvitsevansa remonttia, täytyy palveluja tarjoavan yrityksen mainonta ja myyvät viestit olla silloin lähellä asiakasta. Tässä onnistutaan kohderyhmään oikein suunnatulla markkinoinnilla ja viestinnällä. Tuputtaminen ja ovelta ovelle kaupustelu ei ole tätä päivää eikä asiakasta kunnioittavaa. Samaan kategoriaan kuuluu myös puhelinmyynti, jonka toivoisimme myös vähenevän kaikilta aloilta, painottaa Sassali.

Syksyllä voimaan astunutta lakimuutosta, joka mahdollistaa aggressiivisen kotimyynnin, ollaan tarkentamassa. Tällä hetkellä yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla ei aikaisemmasta poiketen ole enää lain mukaista 14 vuorokauden palautusoikeutta. Laki oikeuttaa kuitenkin edelleen purkamaan sopimuksen ilman aikarajaa, mikäli katsotaan, että se on saatu aikaan painostamalla asiakasta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tekemässä tarkempaa lausuntoa siitä, missä remontissa peruutusoikeus katsotaan olevan. Kilpailu- ja kuluttajavirastosta luvataan, että tarkemman ohjeistuksen jälkeen, joka tulee vuodenvaihteessa, tilanne selkiytyy.

Kuluttajaliiton tiedote 8.12.2014 kiertävistä remonttimyyjistä: http://www.kuluttajaliitto.fi

Lisätietoa:

Rustholli Remontit Oy, Jarmo Sassali, toimitusjohtaja, 040 595 6425, jarmo.sassali@rustholli.fi

Kuvia toimitukselliseen käyttöön http://www.rustholli.fi/yritys/media

Rustholli-ketju on erikoistunut kodin sisäpuolisiin remontteihin. Ketjun liikevaihto 2013 oli 3,3 M€, ja se työllistää 30 rakennusalan ammattilaista. Remontit toteutetaan avaimet käteen -periaatteella, jolloin asiakas saa yhdellä sopimuksella kaikki remonttiin liittyvät palvelut sekä materiaalit. Rustholli-brändi on syntynyt vuonna 1997 ja sen nimissä on tehty jo yli 16.000 kodin remonttia.