SILMÄT KÄRSIVÄT KIRKKAUDESTA - Bellavistan suojaravinteista on hyötyä näkökyvylle

Kirkas aurinko ja välkehtivä vesi ovat yllättävän rasittavia näkökyvylle. Voimakkaalle auringon UV-säteilylle altistumisella on todettu olevan vakavia terveydellisiä vaikutuksia silmille. Haitallinen UV-säteily heijastuu voimakkaana silmiin erityisesti vedestä. Tämän lisäksi yhä useampi suomalainen jatkaa silmiensä rasittamista myös lomallaan käyttäessään sähköisiä lukulaitteita, tabletteja ja älypuhelimia kuten töissä ollessaan.

Silmät tarvitsevat lepoa ja ravinteita. Kun lomakausi on ohi, on aika huolehtia silmät ja näkökyky takaisin työkuntoon.

Silmien suojaamisesta on paljon apua

Hyvät aurinkolasit ovat etenkin vesillä liikkujien pelastus. Niiden tulisi suojata silmiä kovalta viimalta ja estää myös sivulta tulevat auringon hajasäteet. Vaikka silmien rasittuminen ei aina ole yhteydessä näöntarkkuuden kanssa, sen oireet vähentävät näkömukavuutta ja haittaavat lukemista ja tarkkaa työtä.

On tärkeätä muistaa, että poikkeuksellisissa silmäoireissa on aina syytä kääntyä silmälääkärin puoleen.

Silmiä ja hyvää näkökykyä kannattaa vaalia. Silmistä voi huolehtia hyvällä, monipuolisella terveellisellä ravinnolla ja riittävällä nesteytyksellä, etenkin veden juomisella. Vitamiinit, mineraalit ja antioksidantit aktivoivat silmien mikroverenkiertoa ja suojaavat silmien soluja. Luteiini sekä rutiini tukevat hyvää näköä ja silmien hyvinvointia.

Silmiin vaikuttavat ravintoaineet

Kupari ja A-vitamiini aktivoivat sinkin kanssa silmien entsyymien toimintaa. A-vitamiini vaikuttaa paitsi hämäränäköön myös värien aistimiseen sekä suojaa silmiä UV-säteiltä. A-vitamiinia tarvitaan silmien, ihon ja limakalvojen hyvinvointiin, sen puutoksen tiedetään aiheuttavan hämäräsokeutta. C- ja E-vitamiini sekä seleeni toimivat antioksidantteina vahvistaen silmien verkkokalvoja. Riboflaviini eli B2-vitamiini pitää huolta silmien linssien kirkkaudesta.

Luteiini on antioksidantti, jota on luonnostaan silmän keltaisessa täplässä, missä näkökyky on terävin. Iän ja rasituksen myötä silmän luonnollinen luteiinin määrä vähenee. Luteiinia on saatava ravinnosta, sillä elimistö ei pysty tuottamaan sitä itse. Luteiini suojaa silmien soluja hapettumiselta ja haitallisilta solumuutoksilta sekä auttaa ehkäisemään haitallisen sinisen säteilyn pääsyä verkkokalvon takaosan herkkään kudokseen.

Bellavista ravitsee ja suojaa silmää

Mezinan kehittämä Bellavista sisältää kaikki hyvälle näkökyvylle tarvittavat ravintoaineet; vahvan annoksen mustikkaa, tattaria, samettikukkaa ja porkkanaa sekä silmille välttämättömiä vitamiineja ja hivenaineita. Bellavistasta silmät saavat luteiinia, rutiinia, antioksidantteja, flavonoideja ja karoteenia.

Bellavista ravitsee ja aktivoi silmien mikroverenkiertoa sekä suojaa silmän soluja. Bellavista sisältää runsaasti A-, C-, E- ja B2-vitamiineja. Mustikan flavonoidit ja antioksidantit vilkastuttavat silmien hiusverisuonten toimintaa. Vitamiinit ja aminihappoihin sitoutuneessa muodossa olevat hivenaineet imeytyvät elimistöön parhaiten. Bellavistan luteiinipitoisuus on hyvin korkea (20 mg).

Bellavistaa voi käyttää päivittäin kaikenikäisten suomalaisten silmien hyvän näkökyvyn ylläpitoon.

BELLAVISTA silmien hyvään näkökykyyn

Ainesosat:

Mustikkauute, A, B, E ja C-vitamiinit (retinyyliasetaatti, kalsiumaskorbaatti, riboflaviini, D-alfa-tokoferyyliasetaatti), samettikukka (Tagetes erecta L), mineraali (sinkki- ja kupariaminohappokelaatti, seleeni), tattariuute, porkkanauute.

Päiväannos 2 tablettia sisältää:

Kasviuutteet: Mustikkaa 2000 mg, samettikukkaa 100 mg, josta luteiinia 20 mg, tattaria 50 mg, josta rutiinia 5 mg, porkkanaa 125 mg. Ravintoaineet: A-vitamiinia 600 mcg (75 %), E-vitamiinia 10 mg (83 %), C-vitamiinia 60 mg (75 %), B12-vitamiinia 1,5 mg (93 %), sinkkiä** 5 mg (50 %), kuparia** 0,5 mg (50 %), seleeniä 40 mcg (73 %). (% päivittäisestä saantisuosituksesta. ** aminohappokelatoitu)

Muuta:

Pakkaus 60 tabletin lasipurkki vastaa 1 kuukauden päivittäistä käyttöä.

Hinta:

Suositushinta 21,70 €. Myynnissä apteekeissa, terveys- ja luontaistuotekaupoissa, Sokos- ja Emotion-luontaistuoteosastoilla sekä terveystuotteiden suomalaisissa verkkokaupoissa.

Tuotenäytteet ja muut tiedustelut:

Mezina Oy, puh. 010 422 1580, finland@mezina.com, www.mezina.fi

Mezina AS on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo 30 vuotta Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotealan Tukkukauppojen liiton jäsenyritys. Mezinan tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuote- ja terveyskaupat sekä tavaratalojen luontaistuoteosastot.

Mezinan kehittämä Bellavista sisältää hyvälle näkökyvylle tarvittavat ravintoaineet; vahvan annoksen mustikkaa, tattaria, samettikukkaa ja porkkanaa sekä silmille välttämättömiä vitamiineja ja hivenaineita. Bellavistasta silmät saavat luteiinia, rutiinia, antioksidantteja, flavonoideja ja karoteenia.