Huippuravintoloiden suosimalta Höplerin viinitalolta raikas valkoviiniuutuus Alkoon

Jamie Oliverin sekä muiden huippuravintoloitsijoiden suosimalta Höplerin viinitilalta saapui elokuussa Alkon viinihyllyyn pyöreän hedelmäinen ja tyylikkään mineraalinen valkoviini, Pannonica.

Höplerin viinit ovat maailmanlaajuisesti palkittuja ja monien huippukokkien suosimia. Viinitilan viinejä löytyy niin Lontoossa sijaitsevista Jamie Oliverin ja Marco Pierre Whiten ravintoloista, kuin Yhdysvalloista Thomas Kellerin French Laundry -ravintolasta, jonka esim. Anthony Bourdain on nimennyt maailman parhaaksi ravintolaksi. Talon viinien erinomaisuus on huomattu myös Suomen parhaissa ravintoloissa, kuten Helsingin Olossa.

Itävallan Burgenlandissa sijaitseva Höpler tuottaa laadukkaita, alueelle tyypillisiä valko- ja punaviinejä. Viinitalo on perheyritys, jota johtaa Christof Höpler. Burgenlandin viinitarhat nauttivat runsaasta auringonpaisteesta ja rikkaasta maaperästä. Ihanteellinen kasvuympäristö tuottaa elegantteja ja runsaan mineraalisia viinejä.

Alkossa 12.8.2013 aloittanut valkoviini, Pannonica, saa nimensä Pannonian tasangon mukaan. Kuiva valkoviini on kolmen rypälelajikkeen sekoitus. Grüner Veltliner tuo viiniin tyylikästä mausteisuutta ja mineraalisuutta, Pinot Blanc maistuu pirteänä hedelmäisyytenä ja raikas hapokkuus on Sauvignon Blancin ansiota. Pannonican hapokkuus tekee siitä erinomaisen kumppanin kasvisruoille. Elegantti viini sopii myös mainiosti ravuille ja muille äyriäisille, sekä sellaisenaan virkistävänä aperitiivina.

Rypäleet: 50 % Grüner Veltliner, 30  % Pinot Blanc, 20 % Sauvignon Blanc

Tuotekuvaus: Tuoksultaan raikkaan hedelmäinen ja hennon yrttinen. Maku on kuiva, pirteän hapokas, sitruksinen, pyöreän hedelmäinen ja tyylikkään mineraalinen.

Ruokasuositus: Erinomainen kumppani kasvisruoille, sekä ravuille ja muille äyriäisille.

Pannonica Alkosta 11,90 €, Alkon tuotenumero 599877.

ville.hypponen@servaali.fi
puh. +3550 356 0126

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2013 myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Viinitilan viinejä löytyy niin Lontoossa sijaitsevista Jamie Oliverin ja Marco Pierre Whiten ravintoloista, kuin Yhdysvalloista Thomas Kellerin French Laundry -ravintolasta.