Olutharvinaisuuksia suomalaisille tarjoava verkkopalvelu on auennut

Premium alkoholijuomien maahantuontiin keskittynyt Captol Invest Oy aukaisi ensimmäisen suomalaisen, vain harvinaisia erikoisoluita tarjoavan verkkopalvelun, beersoftheworld.fi-sivuston. Sivusto mahdollistaa täysin turvallisen, lainmukaisen ja ennen kaikkea helpon tavan ostaa harvinaisia pienpanimo-oluita.

Erikoisolutbuumi elää kukoistuskauttaan Suomessa. Alkossa Ale-oluiden kysyntä on kasvanut yli 20 % alkuvuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Google Trends -palvelun mukaan sana ”Ale” on olutsanan yhteydessä käytettynä nopeimmin kasvava hakusana Suomessa. Tästä huolimatta erityisesti yli 4,7 prosenttisten oluiden saatavuus vähittäiskaupoista on lakisääteisistä syistä varsin rajallista ja monet kuluttajat vierastavat vielä alkoholijuomien ostamista ulkomaisten verkkokauppojen kautta. ”Olemme pohtineet miten tuoda suomalasille kuluttajille erittäin rajallisen saatavuuden oluita, joiden alkoholipitoisuus on yli 4,7%, sillä Alkon normaalivalikoimaan tämän tyylisten tuotteiden saaminen on todella haastavaa. Eräästä ruotsalaisesta sivustosta saimme kuitenkin kimmokkeen Alkon tilausvalikoiman hyödyntämiseen tuotteiden logistisena jakelukanavana.” kertoo Beers of the World -konseptivastaava Henry Johansson.

Beersoftheworld.fi-sivuston kautta kuluttaja voi helposti ja turvallisesti tilata erikoisoluita lähi-Alkoonsa. Tuotteiden tilaukselle ei ole minimimäärää, mutta koska valikoiman oluet ovat rajallisen saatavuuden tuotteita, eivät myyntierät ole kovin suuria. Palvelussa kuluttaja valitsee muistilistalle haluamansa tuotteet, jonka jälkeen sivusto muodostaa listasta tilauksen kuluttajan haluamaan Alkoon. Kun tuotteet ovat saapuneet myymälään, saa kuluttaja tästä Alkolta ilmoituksen. Tuotteet maksetaan vasta noudon yhteydessä, joten tapahtuma on asiakkaalle täysin riskitön.

Captol Invest Oy:n, premium alkoholijuomia maahantuovien tytäryhtiöiden, Servaali Oy:n ja Brew Seeker Oy:n laajat panimoverkostot takaavat sivustolle täysin erityisen tuotevalikoiman. Sivuston ensimmäiset tuotteet ovat olutintoilijoiden himoitsemia oluita Thornbridge-panimolta. Syyskuussa valikoima karttuu mielenkiintoisilla tuotteilla virolaiselta Põhjala-panimolta sekä seinäjokelaiselta Mallaskosken Panimolta. Tämän jälkeen beersoftheworld.fi:n valikoimaan tullaan tuomaan tasaisin väliajoin, pieniä eriä, harvinaisia oluita pienpanimoilta ympäri maailmaa. Myyntiin saapuneista eristä sivusto tulee kommunikoimaan Facebook- ja Twitter-sivujensa kautta.

Lisätiedustelut,

Henry Johansson, Beers of the World -konseptivastaava
mobile +358 40 5229613
henry.johansson@servaali.com

Captol Invest konserni on suomalaisessa omistuksessa oleva yhtiö, joka keskittyy laadukkaiden alkoholijuomien maahantuontiin ja myyntiin, ravintolatoimintaan, ravintoloiden sisustus- ja laitepalveluihin, kiinteistöihin ja pienpanimotoimintaan. Captol Invest konserni toimii Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Konsernin palveluksessa on n. 150 henkilöä ja liikevaihdon vuonna 2015 odotetaan ylittävän 40 miljoonaa euroa. www.captolinvest.fi

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2015 myynnin arvioidaan ylittävän 25 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Captol Invest -konserniin kuuluva Brew Seeker Oy tuo maahan erikoistuotteita erikoistuneille asiakkaille. Yrityksen tuotevaliokoimaan kuuluvat tällä hetkellä lukuisat oluet mm. USA:sta, Britanniasta, Saksasta ja Hollannista. Brew Seeker Oy:n valikoimasta löytyy myös laadukkaita siidereitä, viskejä ja rommeja.

Beersoftheworld.fi -sivusto mahdollistaa täysin turvallisen, lainmukaisen ja ennen kaikkea helpon tavan ostaa harvinaisia pienpanimo-oluita.

Beers of the World -konseptivastaava Henry Johansson.