PILSNER URQUELL: Erikoiserä matkalla Suomeen

Pilsner Urquell tuo erikoiserän legendaarista suodattamatonta oluttaan valittuihin ravintoloihin Suomessa 170-vuotis syntymäpäivänsä kunniaksi. Sen hienostuneen täyteläinen maku on vertaansa vailla makean ja katkeran liitollaan. Erikoiserä saatavilla 12.marraskuuta alkaen.

Olemme maan alla. Noin 12 metrin syvyydessä. Lämpötila on alle 7°C. Olemme kulkeneet vasta lyhyenmatkaa 19 km pituisissa kellareissa, jossain keskellä 32,000 m² tunneliverkostoa. On pimeä ja kylmä. Jokainen risteys vie uuteen suuntaan, näkyvyys on vain muutaman metrin. Täällä Pilsner panimon maanalaisissa kellareissa valmistuu legendaarinen suodattamaton Pilsner Urquell.

Tänä vuonna Pilsner Urquell juhlii 170-vuotista taivaltaan. Oluen panemisen merkittävän virstanpylvään, ensimmäisen kultaisen oluen kunniaksi, Pilsner Urquell tuo erikoiserän legendaarista suodattamatonta Pilsner Urquell -olutta valittuihin ravintoloihin Suomessa. Pilsner Urquellin laatujohtaja Kamil Ruzek kuvailee olutta seuraavasti: “Suodattamaton Pilsner Urquell on kokemuksena hurmaavan erilainen. Utuisen kultainen olut saa päälleen paksun valkean vaahdon. Sen maku on uskomattoman pehmeä ja rikas. Aluksi hieman makea, mutta jälkimaultaan yrttisen kuivan katkera. Olemme innoissamme voidessamme tarjota Suomen kuluttajille mahdollisuuden maistaa ja nauttia tätä erityistä olutta samaan tapaan kuin Pilsner Urguellin kellareissa.

Vielä tänäkin päivänä Pilsner Urquell valmistetaan samoin, kuin se valmistettiin 1842, uranuurtaja panimomestari Josef Grollin vision mukaisesti. Panimossa ollaan sitouduttu valmistamaan Pilsner Urquellia alkuperäisten tuotantoprosessien mukaan, käyttäen vain parhaita aineksia ja tukeutuen aiemmpien sukupolvien oluenvalmistajien kokemukseen ja perimätietoon. Perinteisiä oluen panomenetelmiä sovelletaan yhä, ja vaikka nykyaikaistamista on tapahtunut, sitä ei olla ikinä tehty tuotteen laadun kustannuksella.

Pilsner Urquell

Pilsner Urquell on Se ainoa oikea alkuperäinen pilsneri, vuodelta 1842. Synonyymi pilsnerin alkulähteelle. Vielä tänäkin päivänä Pilsner Urquell pannaan alkuperäistä reseptiä noudattaen,  samoista laadukkaista raaka-aineista ja samaa innovatiivista prosessia hyödyntäen, kuin se valmistettiin jo vuonna 1842. Sen hienostuneen täyteläinen maku on vertaansa vailla makean ja katkeran liitollaan. Pilsner Urquell on SABMillerin kansainvälisen brändiportfolion lippulaivabrändi ja on markkinahaastaja premium segmentissä. 5.lokakuuta 2012 on maailman ensimmäisen kultaisen oluen, Pilsner Urquellin virallinen 170-vuotis syntymäpäivä.

Lisätietoja:

Sanna Kotomäki, Product Manager

sanna.kotomaki@servaali.fi

+358 40 830 8530

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Suomi on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia, mehuja ja kivennäisvesiä. Yhtiön palveluksessa on 31 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Yrityksen verottoman liikevaihdon odotetaan vuonna 2012 ylittävän 22 miljoonaa euroa ja myynnin 13 miljoonaa litraa. Servaali–konserniin kuuluu Suomen Servaalin lisäksi Baltian toiminnot, vientitoimintaa sekä kalusteita ja laitteita maahantuova Resta Servaali. Lisätiedot www.servaali.fi