RAJOITETTU OLUTERÄ ALKOON: Sierra Nevada Torpedo Extra ja Flipside Red IPA

HUOM! Alkon tilausvalikoimaan saapuu 6.4. kaksi pientä erää harvinaisia Sierra Nevadan oluita. Totutusta käytännöstä poiketen, näitä oluita voi tilata maistelumielessä Alkon myymälään vaikka vain yhden pullon.

Sekä Sierra Nevada Torpedo Extra IPA –olutta, että Sierra Nevada Flipside Red IPA –olutta toimitetaan Alkolle 300 pulloa. Kummatkin oluet ovat jakelussa vain tilausvalikoiman kautta ja erien myytyä loppuun ei lisäsaatavuudesta ole varmuutta.

Torpedo Extra IPA on kuivahumaloitu “Humala Torpedo” –tekniikkaa käyttäen, jonka ansiosta olut on 65:n EBU:n rapea, todella aromikas ja erittäin nautittava. ”Humala Torpedo” on metallinen sylinteri, joka täytetään kokonaisilla humalakävyillä. Käymisastiassa oleva olut johdetaan sylinterin läpi, minkä jälkeen säätelemällä virtauksen nopeutta, lämpötilaa sekä käytettyä aikaa saadaan olueen juuri toivotunlaiset aromit.

Flipside Red IPA kuuluu panimon kausituotteisiin. Tätä olutta ei ole ikinä ennen ollut Suomessa saatavilla. Sierra Nevada valmistaa erän Flipside Red IPA -olutta joka vuosi, mutta resepti on aina hieman eri. Olut on panimon oma tulkinta Red Ale -tyylilajista. Flipside Red IPA –oluessa on tukeva mallaspohja, jota säestää tyypillisen rapea ja aromikas humalointi.

Sierra Nevada Brewing Company on yksi Yhdysvaltojen arvostetuimmista panimoista. Suomessa panimon laajasta valikoimasta on ollut saatavilla vain muutamia tuotteita. Ratebeer-sivustolla panimon oluet ovat laajalti hehkutettuja, joten tätä harvinaista mahdollisuutta ei oluen ystävän kannata jättää käyttämättä.

Sierra Nevada Torpedo Extra IPA:
Alko nro: 938254, hinta: 4,29€/plo, erä: 300 pulloa, tilausvalkoimassa: 6.4.2015

Sierra Nevada Flipside Red IPA:
Alko nro: 910164, hinta: 4,28€/plo, erä: 300 pulloa, tilausvalkoimassa: 6.4.2015

Lisätiedot:

Servaali Oy, Henry Johansson, portfoliojohtaja
henry.johansson @servaali.com

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2015 myynnin arvioidaan ylittävän 25 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Captol Invest konserni on suomalaisessa omistuksessa oleva yhtiö, joka keskittyy laadukkaiden alkoholijuomien maahantuontiin ja myyntiin, ravintolatoimintaan, ravintoloiden sisustus- ja laitepalveluihin, kiinteistöihin ja pienpanimotoimintaan. Captol Invest konserni toimii Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Konsernin palveluksessa on n. 150 henkilöä ja liikevaihdon vuonna 2015 odotetaan ylittävän 40 miljoonaa euroa. www.captolinvest.fi

Alkon tilausvalikoimaan saapuu 6.4. kaksi pientä erää Sierra Nevadan oluita. Näitä oluita voi tilata myymälään vaikka vain yhden pullon.