Servaali sai yksinoikeuden maailman suurimman viinitalon tuotteiden maahantuontiin

Servaali Oy ja maailman suurin pörssinoteerattu viinitalo, Treasury Wine Estates (TWE) ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Servaali Oy on 1.5.2015 alkaen viinitalon tuotteiden ainoa jakelija Suomen markkinoilla.

TWE:n Skandinavian toiminnoista vastaava johtaja Giorgio Kanalga kuvaa syitä muutokseen seuraavasti: ”Liiketoimintamme koko Suomessa ei ollut riittävä oman suoran jakelumallin ylläpitämiseksi kannattavasti, joten meidän oli punnittava uusia jakelumalleja. Etsimme uutta jakelijaa useiden vaihtoehtojen joukosta. Päädyimme valitsemaan Servaali Oy:n kumppaniksemme jo hyvin toimineen pitkän liikesuhteen, yrityksen tarjoamien tehokkaiden Supply Chain -toimintojen sekä heidän poikkeuksellisen syvän vähittäiskaupan osaamisensa johdosta. Yhteistyömme tuo lisäarvoa erityisesti yrityksemme globaalin vähäalkoholisten viinien ja alkoholittomien viinien kasvustrategiaan.”

Servaali Oy:n portfoliojohtaja Henry Johansson kuvailee tulevaisuudennäkymiä seuraavasti: ”Uusi sopimus TWE:n kanssa on luottamuksen osoitus servaalilaisia kohtaan, jotka ovat jo vuosia myyneet TWE:n tuotteita menestyksellä eri myyntikanavissa. Otamme innolla vastaan tämän uuden haasteen ja olemme vakuuttuneita siitä, että voimme kasvattaa päämiehemme liiketoimintaa yhteistyössä heidän organisaationsa kanssa.”

Lisätietoja:

Henry Johansson, portfoliojohtaja
henry.johansson@servaali.com
+358 40 5229613

Captol Invest Group -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2015 myynnin arvioidaan ylittävän 25 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Captol Invest Group on suomalaisessa omistuksessa oleva yhtiö, joka keskittyy laadukkaiden alkoholijuomien maahantuontiin ja myyntiin, ravintolatoimintaan, ravintoloiden sisustus- ja laitepalveluihin, kiinteistöihin ja pienpanimotoimintaan. Captol Invest Group toimii Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Konsernin palveluksessa on n. 150 henkilöä ja liikevaihdon vuonna 2015 odotetaan ylittävän 40 miljoonaa euroa. www.captolinvest.fi

Treasury Wine Estates -viinitalon (TWE) viininvalmistuksen perinteet juurtavat juurensa jo 1840-luvulla perustetun australialaisen Penfolds-viinitilan sekä 1876 perustetun Beringer-viinitilan ajoilta. Tänä päivänä TWE on maailman suurin pörssinoteerattu viinitalo yli 80 viinibrändillään. Talon kattavaan portfolioon kuuluvat mm. Beringer Vineyards, Castello di Gabbiano, Chateau St. Jean, Coldstream Hills, Devil’s Lair, Etude, Lindeman’s, Matua Valley, Penfolds, Rosemount Estate, Stags’ Leap Winery, Seppelt, Wolf Blass ja Wynns Coonawarra Estate.  www.tweglobal.com

Servaalille yksinoikeudet maailman suurimman viinitalon tuotteiden maahantuontiin.

Giorgio Kanalga, pohjoismaiden johtaja