Tasapainoinen Mallaskoski Country Ale nyt saatavilla yksinoikeudella Kalaravintoloista ja Black Doorista

Kalaravintolat kysyivät viime vuoden marraskuussa kanta-asiakkailtaan minkä oluttyylin erikoiserää he haluaisivat päästä maistelemaan ja äänestyksen voitti kirkkaasti English Ale -tyylilaji. Olut tilattiin Mallaskosken panimolta ja nyt tätä herkkua on saatavilla vain ja ainoastaan Kalaravintoloista sekä viime vuonna vuoden olutravintola tittelin saaneesta Black Boorista.

Country Ale -oluen runsas mallaspohja rakentuu kuudesta eri maltaasta. Yhdessä pale ale-, dark ale-, cara red-, cara amber-, wheat-, sekä chocolate-maltaat luovat oluelle miellyttävän pehmeän mallaspohjan. Humalana oluessa on käytetty single hop columbus -lajiketta.

“Country Alen ideana on tuoda esiin parasta mitä maa meille voi antaa. Runsaan mallaspohjan päälle rakentuu raikastava humalointi, joka pyöristää maltaan makeuden tasapainoiseksi makuelämykseksi.” Toteaa Mallaskosken panimomestari Jyri Ojaluoma.

Mallaskoski Country Ale, 5,5 %, EBU: 55

Lisätiedustelut:

Delifox Ravintolat Oy,
Jan Karppanen, ravintolatoimenpäällikkö

jan.karppanen@delifox.fi

Delifox Ravintolat Oy on ravintola-alalla toimiva yritys, johon kuuluu 9 ravintolaa pääkaupunkiseudulla. Ravintolaperheeseen kuuluvat laajasta olutvalikoimasta tunnetut ns. Kalaravintolat, eli Vastarannan Kiiski, Janoinen Lohi, Hilpeä Hauki, Punavuoren Ahven, Kaunis Kampela ja Leijuva Lahna. Lisäksi Delifox-ravintoloihin kuuluvat ravintola Black Door, Rock Bar The Stage, sekä ravintola Moms. Delifox -ravintolat työllistävät yli 100 alan ammattilaista ja yrityksen liikevaihto vuonna 2013 ylittää 6 miljoonaa euroa. Delifox Ravintolat Oy:n omistaa kotimainen yksityinen Captol Invest–konserni. Lisätiedot www.delifox.fi

Mallaskosken panimo on v. 1921 perustettu Seinäjoella sijaitseva pienpanimo. Panimo valmistaa useita eri käsityöläisoluita, joista tunnetuin tuoteperhe on Kuohu-oluet. Panimomestarina toimii tätä nykyä Jyri Ojaluoma, joka aloitti panimon johtamisen v. 1999. Panimon yhteydessä sijaitsee elävä panimoravintola, jonka terassilta aukeavat komeat näkymät Seinäjoen kosken kuohuihin."

Jyri Ojaluoma, panimomestari, Mallaskosken panimo