Caverion edistää puhtaan veden saantia Gotlannissa

Caverion Oyj Lehdistötiedote 20.4.2017 klo 12.40

Caverion edistää puhtaan veden saantia Gotlannissa

Caverion on allekirjoittanut Gotlannin kunnan (Region Gotland) kanssa sopimuksen sähkö- ja automaatioasennuksista uuteen jäteveden käsittelylaitokseen Klintehamnissa, Gotlannissa.

”Vesikysymykset ovat Gotlannissa jatkuvasti ajankohtaisia, ja työllämme on selkeästi yhteiskunnallistakin merkitystä. Meillä on aikaisempaa kokemusta jäteveden käsittely- ja vesilaitoksista, ja yrityksemme vahvuus on, että voimme tuoda lisäresursseja eri puolelta maata. Tarjoamamme korkealaatuinen ja kustannustehokas ratkaisu tulee hyödyttämään Gotlannin asukkaita”, sanoo Fredric Dahlgren, Caverionin aluepäällikkö.

Asennusten on suunniteltu alkavan toukokuun alkupuolella, ja projekti jatkuu kesäkuun 2018 loppuun saakka.

Jäteveden käsittelylaitokseen on laajennuksen myötä tulossa myös uusi allas palvelemaan Ruotsin suurinta meriveden poistolaitosta. Laitoksen on suunniteltu valmistuvan kesällä 2019 ja tuottavan vettä 20 000 tilaajalle.

Kuva: 123RF Stock Photo, Anika Salsera

Lisätietoja: Erika Björnesparr, Viestintä- ja markkinointipäällikkö, Caverion Ruotsi, puh. +46 730 509 285, erika.a.bjornesparr@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi  Twitter: @CaverionSuomi

Caverion toteuttaa sähkö- ja automaatioasennuksia uuteen jäteveden käsittelylaitokseen