Caverion toimittaa teollisuussäiliöitä Outotecille

Caverion Oyj                      Sijoittajauutinen                              10.7.2014 klo 10

Caverion toimittaa teollisuussäiliöitä Outotecille

Caverion valmistaa Outotecin toimittamalle nikkelirikastamolle kahdeksan sekoitinsäiliötä. Tilauksen arvo on noin 2 miljoonaa euroa ja se sisältää säiliöiden esivalmistuksen Caverionin Leppävirran konepajalla.

Sekoitinsäiliöiden valmistus poikkeaa merkittävästi tavanomaisten säiliöiden valmistuksesta, mikä nostaa oleellisesti työn laadun vaatimustasoa. Lisäksi säiliöiden toimitusaika on tehtävään työmäärään nähden vaativa. Säiliöt valmistetaan vuoden 2014 kesän ja syksyn aikana.

”Caverionin Leppävirran konepaja on viime vuosina toteuttanut Outotecille useita merkittäviä säiliö- ja putkistotoimituksia. On hienoa, että yhteistyö jatkuu ja onnistuneet toimitukset saavat jatkumoa uusien projektien muodossa”, kertoo Projektipalvelut-liiketoiminnan johtaja Ahti Nurkkala.

Tuija Hirvonen, viestintäpäällikkö, Caverion Oyj, puh. 040 7100 521, tuija.hirvonen@caverion.fi

Mika Maranko, projektipäällikkö, Outotec (Finland) Oy, puh. 040 136 7373 , mika.maranko@outotec.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Caverion syntyi kesäkuussa 2013 kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi konsernikseen. Vuoden 2013 liikevaihtomme oli noin 2,5 miljardia euroa. Caverionilla on 13 toimintamaassa Pohjois- ja Keski-Euroopassa yhteensä lähes 18 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.caverion.fi