Caverion toteuttaa talotekniikan kahteen Varman kiinteistöön Helsingin Vallilassa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 4.6.2018 klo 14.00

Caverion on sopinut talotekniikkaprojektin johtamisesta ja toteutuksesta kahdessa vaativassa peruskorjauskohteessa Helsingin Vallilassa projektinjohtourakoitsijana toimivan Consti Korjausurakoinnin kanssa. Sopimuksen arvo on noin 16 miljoonaa euroa.

Työeläkeyhtiö Varman omistamiin kiinteistöihin KOy Vallilan Toimistoon ja Oy Ässäkeskus Ab:hen tehdään mittava peruskorjaus sekä tilamuutoksia. Caverion vastaa hankkeen talotekniikan kokonaistoimituksesta.

”Korjaushanke on kokonaisuutena hyvin vaativa ja halusimme yhdessä tilaajan kanssa talotekniikan toteuttajaksi luotettavan kumppanin”, sanoo toimitusjohtaja Jukka Mäkinen Consti Korjausurakoinnista.

”Ympäristövastuullisuus ja energiatehokkuus ovat Varmalle tärkeitä. Remontin tavoitteena on luoda SOK:lle ja muille vuokralaisille modernit, muunneltavat toimitilat ja parantaa rakennusten energiatehokkuutta. Remontti edistää sekä Varman että tilojen käyttäjien ympäristötavoitteita”, sanoo rakennuttajapäällikkö Tuomas Vaarasalo Varmasta.

Molemmat kiinteistöt ovat haasteellisia korjauskohteita

KOy Vallilan Toimisto muodostuu kolmesta historiallisesti merkittävästä Museoviraston suojelemasta rakennuksesta, joille tavoitellaan rakentamisen aikaista BREEAM-ympäristösertifiointia. BREEAM on Euroopan suosituin ympäristösertifiointi.

SOK on molempien kiinteistöjen käyttäjä ja Oy Ässäkeskus Ab:n tilat säilyvät myös noin 1 000 henkilön käytössä koko remontin ajan. Tämä edellyttää tarkkaa työvaiheiden suunnittelua ja kiinteää yhteydenpitoa sekä töiden toteuttajiin että tilojen käyttäjiin. Järjestelyn ansiosta henkilöstö kuitenkin välttyy mittavalta muuttoprosessilta väliaikaisiin tiloihin.

”Olemme iloisia, että Consti valitsi meidät kumppanikseen. Talotekniset ratkaisut ja tekniikan modernisointi varmistavat kiinteistöjen käyttäjille hyvät olosuhteet ja tilojen erinomaisen käytettävyyden”, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

Kiinteistöjen bruttoala on noin 51 000 m2. Hanke toteutetaan projektinjohtourakkana ja työt valmistuvat vuoden 2019 lopussa.

Consti Korjausurakointi kuuluu Caverionin pääurakoitsijat-asiakassegmenttiin. Lue lisää projekteistamme pääurakoitsijoille.

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi Oy, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com

Tuomas Vaarasalo, rakennuttajapäällikkö Varma, puh. 040 731 6885, tuomas.vaarasalo@varma.fi

Caverion tuottaa kiinteistöjen, teollisuuden prosessien ja infrastruktuurin älykkäitä teknisiä ratkaisuja ja palveluita. Ainutlaatuinen palvelutarjontamme kattaa koko elinkaaren: suunnittelun, rakentamisen ja ylläpidon. Visiomme on olla asiakkaiden, työntekijöiden, kumppaneiden ja sijoittajien ykkösvalinta digitalisoituvissa ympäristöissä. Vuoden 2017 liikevaihtomme oli noin 2,3 miljardia euroa. Caverionilla on noin 16 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

talotekniikka | ympäristövastuullisuus | energiatehokkuus | korjaushanke