Caverion toteuttaa yli 38 miljoonan euron projektin Norjan uuteen kansallismuseoon

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 15.12.2016 klo 14.00

Caverion on allekirjoittanut suuren projektisopimuksen taloteknisten järjestelmien toimittamisesta Norjan uuteen kansallismuseoon. Asiakkaana on Statsbygg, Norjan valtion rakennuttaja, ja sopimuksen arvo on 38,8 miljoonaa euroa.

Norjan kansallismuseosta on suunniteltu tulevan ikoninen maamerkki ja tärkeä kohtaamispaikka taiteen ystäville. Taiteeseen, arkkitehtuuriin ja designiin keskittyvä museo antaa Norjalle vahvan kansainvälisen aseman kuvataiteiden alalla. Museon pinta-ala on 54 600 m2, eli se on valmistuessaan Pohjoismaiden suurin museo.

"Suurten projektien yksikkömme on erikoistunut vaativien projektien johtamiseen. Yhtenäiset prosessit ja hyvä projektinjohto-osaaminen takaavat projektin toimittamisen sen laatuun, aikatauluun ja kustannuksiin liittyvien tavoitteiden mukaisesti", sanoo Knut Gaaserud, Caverionin Tanska-Norjan divisioonajohtaja.

"Näin mittavassa ja monimutkaisessa projektissa olemme riippuvaisia vakaista kumppaneista ja heidän korkealaatuisesta työstään”, sanoo Steinar Støre, uudesta kansallismuseosta Statsbyggissa vastaava projektijohtaja.

Caverionin työt alkavat kesäkuussa 2017 ja päättyvät vuonna 2019. Caverionin vastuulla on projektin toteutus seuraavien taloteknisten järjestelmien osalta: ilmanvaihto, sähköistys, informaatio- ja viestintäteknologia sekä lämmitys, vesi ja viemäri. Rakentaja on Statsbygg, Norjan valtion kiinteistökehittäjä, joka kuuluu Caverionin Kiinteistösijoittajat ja kiinteistökehittäjät -asiakassegmenttiin. Museon on suunniteltu avautuvan yleisölle vuonna 2019.

Lisätietoja: Roar Andersen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Caverion Norja, puh.: +47 908 30 310, roar.andersen@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2015 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi @CaverionSuomi

Tutustu tarinaamme:
 www.caverion.fi/Csaga #Csaga

Caverion toimittaa talotekniset järjestelmät Norjan uuteen kansallismuseoon. Sopimuksen arvo on 38,8 miljoonaa euroa.
Norjan uusi kansallismuseo | Talotekniikka