Elinkaarimallilla toteutettava Nummen palvelukeskus harjakorkeudessa Hämeenlinnassa

Caverion Suomi Oy, Lehdistötiedote 6.6.2017 klo 14.30

Hämeenlinnan Nummen palvelukeskuksen rakentaminen on edennyt harjakorkeuteen. Palvelukeskuksen rakentaminen käynnistyi keväällä 2016 ja sen on määrä valmistua kesäkuussa 2018. Caverion ja YIT toteuttavat hankkeen elinkaarimallilla.

Elinkaarihanke kattaa palvelukeskuksen rakentamisen ja sen valmistuttua hankkeen hoidon, huollon ja kunnossapidon 20 vuoden ajan. YIT vastaa palvelukeskuksen rakentamisesta ja Caverion hankkeen palvelujaksosta.

- Elinkaarimalli varmistaa, että kaupunki saa olosuhteiltaan hyvän, aina kunnossa ja käytettävissä olevan kiinteistön, jonka suunnitelmallinen ylläpito takaa käyttäjille turvalliset ja terveelliset tilat. Älykäs rakennus myös tukee ihmisten toiminnallisuutta ja aktiivisuutta, sanoo liiketoimintapäällikkö Jani Orava Caverionista.

- Hankkeessa on toiminut saumaton yhteistyö kaikkien osapuolten kanssa. Elinkaarimalli on ollut keskeisesti suunnittelussa ja toteutuksessa mukana kaiken aikaa ja tilaratkaisuja on siten voitu suunnitella pitkälle tulevaisuuteen, kertoo YIT:n hankekehitysjohtaja Hannu Soikkeli.

Koko kylän kohtauspaikaksi kaavailtu palvelukeskus on suunniteltu yhteistyössä tulevien käyttäjien kanssa palvelemaan eri-ikäisiä ihmisiä sekä uutta, ilmiöpohjaista oppimista korostavaa opetussuunnitelmaa, jossa koulun, sen tekniikan ja akustiikan tulee tarjota mahdollisuuksia monimuotoiseen työskentelyyn. Valmistuessaan palvelukeskus pitää sisällään yhtenäiskoulun, kirjaston, monipuoliset liikunta-, sosiaali- ja terveyspalvelujen tilat sekä kulttuuripalveluita.

Nummen palvelukeskus on suunniteltu suomalaisittain ainutlaatuisesti eikä vastaavan tyyppisiä ratkaisuja ole muuallakaan toteutettu. Nummikeskus muodostaa uudenlaisen palveluiden ja tilojen tehokkaan käytön mallin, jossa rakennus palvelee pedagogiikkaa sekä muuta tulevaa toimintaa.

Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, Caverion Suomi, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.

www.caverion.fi  Twitter: @CaverionSuomi

Avainsanat: