Muutoksia Caverion-konsernin johtoryhmään ja organisaatiorakenteeseen

Caverion Oyj Pörssitiedote 4.5.2018 klo 9.30

Muutoksia Caverion-konsernin johtoryhmään ja organisaatiorakenteeseen

Caverion-konsernin johtoryhmässä ja organisaatiorakenteessa toteutetaan seuraavat muutokset.

Uusi divisioonajohtaja Ruotsiin

Juha Mennander, konsernin Market Operations -toiminnon nykyinen vetäjä, nimitetään Caverionin Ruotsin divisioonajohtajaksi 1.6.2018 alkaen. Juhalla on laaja-alaista yleisjohdon kokemusta läheiseltä toimialalta ja näyttöä kannattavan kasvun toteuttamisesta. Juha toimii myös konsernin Market Operations -toiminnon vetäjänä toistaiseksi.

Klas Tocklin, Caverion Ruotsin nykyinen divisioonajohtaja, vastaa jatkossa Palveluiden johtamisesta (MSO) ja avainasiakkuuksista Ruotsissa (Head of Managed Services (MSO) and Key Accounts) ja raportoi tehtävässään Juha Mennanderille.

Toimitusjohtaja Ari Lehtoranta kommentoi: “Klas on tehnyt Ruotsissa hienoa työtä strategiamme Kuntoon-vaiheen johtamisessa. Nyt kun tulosparannuksen ensimmäiset merkit ovat nähtävillä, ryhdymme vähitellen valmistautumaan strategiamme Kasvuun-vaiheeseen. Ruotsissa kasvu perustuu pitkälti Palveluiden johtamiseen (MSO) ja avainasiakkuuksiin.”

Uusi johtaja Projektit-liiketoimintayksikköön

Michael Kaiser, DI, s. 1962, nimitetään Caverionin Projektit-liiketoimintayksikön johtajaksi 1.6.2018 alkaen. Michael Kaiserilla on laaja, 30-vuotinen tausta projektityöstä. Hän tulee meille Thyssenkrupp Industrial Solutionsilta, jossa hän on viimeksi toiminut Executive Vice President -tehtävässä vastaten Yhdysvalloista ja Pohjois-Amerikasta. Ennen tätä Michael Kaiser on toiminut johtavissa tehtävissä lukuisissa muissa maissa, viimeisimmin Brasiliassa. Michael Kaiser on opiskellut sähkötekniikkaa Wuppertalin yliopistossa ja South Westphalia University of Applied Sciences -yliopistossa Saksassa. Michael Kaiser raportoi toimitusjohtaja Ari Lehtorannalle ja kuuluu konsernin johtoryhmään.

Jarno Hacklin, Projektit-liiketoimintayksikön nykyinen johtaja jatkaa VP, Project Management and Execution Development -tehtävässä globaalissa Projektit-liiketoimintayksikössä ja raportoi Michael Kaiserille. “Jarno on tehnyt hyvää työtä projektiliiketoimintamme stabilisoimiseksi ja tiimi on nyt yhä vahvempi projektiliiketoimintamme suorituksen edelleen parantamiseksi”, Ari Lehtoranta sanoo.

Uudelleenjärjestelyjä Itä-Euroopan toiminnoissa

Caverionin johtamisrakenteen selkiyttämiseksi ja yksinkertaistamiseksi Caverion on päättänyt järjestellä Itä-Euroopan toimintojaan uudelleen. Itä-Euroopan divisioonan nykyinen johtaja Niclas Sacklén vastaa jatkossa Caverionin Venäjän ja Puolan toiminnasta ja raportoi konsernin toimitusjohtajalle erillisenä toimeksiantona. Niclas Sacklén poistuu konsernin johtoryhmästä 1.7.2018 alkaen. Caverionin Baltian toiminnot integroidaan osaksi Suomen divisioonaa ja ne raportoivat Suomen divisioonajohtaja Ville Tammiselle. Jatkossa Suomen divisioonan nimeksi tulee Suomi ja Baltia. Venäjän, Puolan ja Baltian taloudellinen raportointi jatkuu Itä-Euroopan alla vuoden 2018 loppuun asti.

“Näillä muutoksilla valmistaudumme “Kuntoon”-vaiheemme loppuun saattamiseen ja ryhdymme vähitellen siirtymään ”Kasvuun”-vaiheeseen. Niclas, Klas ja Jarno ovat tehneet erinomaista työtä käännevaiheessamme ja haluan kiittää heitä heidän panoksestaan. Samalla toivotan Michaelin tervetulleeksi Caverionille ja toivon kaikille menestystä heidän uusissa rooleissaan”, Ari Lehtoranta sanoo.

Juha Mennanderin ja Michael Kaiserin CV:t ja valokuvat ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: www.caverion.fi/sijoittajat/hallinnointi/johtoryhma

Liite: Caverionin organisaatio 1.7.2018 alkaen (englanniksi)

CAVERION OYJ

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi