Muutoksia Caverionin divisioonarakenteeseen ja johtoryhmään

Caverion Oyj Pörssitiedote 6.11.2017 klo 9.10

Muutoksia Caverionin divisioonarakenteeseen ja johtoryhmään

Caverion uudistaa divisioonarakennettaan eriyttämällä Tanska-Norjan divisioonansa toiminnat kahdeksi erilliseksi Tanskan ja Norjan divisioonaksi. Caverion Tanska ja Caverion Norja ovat tammikuusta 2016 saakka toimineet yhtenä divisioonana, jota on johtanut Tanska-Norjan divisioonajohtaja Knut Gaaserud. Seuraavat muutokset astuvat voimaan 1.1.2018 alkaen.

Michael Højgaard (s. 1961), nykyinen Caverion Tanskan toimitusjohtaja, on nimitetty 1.1.2018 alkaen Caverionin Tanskan divisioonan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Ari Lehtorannalle.

Knut Gaaserud, nykyinen Tanska-Norjan divisioonajohtaja, jatkaa Caverionin Norjan divisioonan johtajana ja konsernin johtoryhmän jäsenenä 1.1.2018 alkaen.

Michael Højgaard on aiemmin toiminut Lindpron toimitusjohtajana 2005–2013 ja viimeksi Air Greenlandin toimitusjohtajana. Vuosina 1998–2005 hän oli SAS Technical Services AB:n johtaja (Vice President) Tukholmassa. Hän on opiskellut Tanskan teknillisessä korkeakoulussa, Kööpenhaminan kauppakorkeakoulussa, INSEADissa ja Columbian kauppakorkeakoulussa. Højgaard on myös CN3:n hallituksen jäsen.

”Päätös eriyttää nämä kaksi divisioonaa toisistaan on luonnollista, sillä molemmat maat saavat nyt enemmän johdon huomiota seuraavan strategiakautemme alkaessa. Olen iloinen, että Michael tuo johtoryhmäämme pitkäaikaisen kokemuksensa toimialaltamme Tanskan liiketoimintamme kehittämiseksi. Knutin johdolla on toteutettu Tanskan tuloskäänne. Hän on tehnyt saman Norjassa ja olemme siellä nyt valmiita kasvuun. Haluan kiittää häntä hänen ylimääräisestä työstään Tanskan johtamisessa”, toimitusjohtaja Ari Lehtoranta sanoo.

Michael Højgaardin CV ja valokuva ovat saatavilla yhtiön internet-sivuilla osoitteessa: http://www.caverion.fi/sijoittajat/hallinnointi/johtoryhma.

CAVERION OYJ

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Ari Lehtoranta, toimitusjohtaja, yhteydet markkinointi- ja viestintäjohtaja Päivi Alakuijalan kautta, puh. 040 8400 251, paivi.alakuijala@caverion.com

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Michael Højgaard on nimitetty 1.1.2018 alkaen Caverionin Tanskan divisioonan johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi.
Michael Højgaard johtoryhmän jäseneksi