Werner Kühn nimitty Caverion-konsernin johtoryhmään

Caverion Oyj    Pörssitiedote    28.7.2014 klo 10:00 EEST

Werner Kühn nimitty Caverion-konsernin johtoryhmään

Werner Kühn, 55, on nimitetty Caverionin Saksan divisioonan johtoon sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi (Group Executive Vice President and CEO of Division Germany). Kühn aloittaa tehtävässään viimeistään 1.2.2015. Hän raportoi Caverion Oyj:n toimitusjohtajalle Fredrik Strandille.

Werner Kühn siirtyy Caverionille Tyco-konsernin Saksan Fire & Security -yhtiöstä, jonka toimitusjohtajana hän on toiminut vuodesta 2012. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus toimitusjohtajan tehtävistä ja muista johtotehtävistä Saksassa ja kansainvälisesti. Hän on aiemmin toiminut muun muassa Emerson Network Power -konserniin kuuluvan Avocent -yhtiön EMEA-alueen liiketoiminnan johtajana, Proficiency Inc. -yhtiön Euroopan myynti- ja markkinointijohtajana, HTCS-Internationalin tutkimustoiminnasta vastaavana johtajana, johtajana UC-Networks-yhtiössä sekä Euroopan suurimman verkko- ja turvallisuusratkaisujen jakeluyrityksen Azlanin toimitusjohtajana.

”Olen iloinen voidessani tarjota kokemukseni monitahoisesta palveluliiketoiminnasta kansainvälisessä ympäristössä sekä mahdollisuudesta olla mukana viemässä Caverionia menestyksen seuraavalle tasolle”, Werner Kühn sanoo.

”Toivotan Werner Kühnin tervetulleeksi Caverioniin erittäin tyytyväisin mielin. Hän on kokenut johtaja, ja uskon vakaasti, että hän tuo Caverioniin arvokasta näkemystä liiketoiminnan johtamisesta ja kehittämisestä, palveluiden digitalisoinnista sekä myynnistä ja asiakaslähtöisestä ajattelusta. Hän on merkittävässä asemassa Caverionin muuttamisessa aidoksi eurooppalaiseksi palveluyhtiöksi”, sanoo Caverion Oyj:n toimitusjohtaja Fredrik Strand.

Caverionin Saksan divisioonaa tällä hetkellä johtava Karl-Walter Schuster jatkaa tehtävässä Kühnin aloitukseen saakka. Tämän jälkeen Schuster keskittyy täysin rooliinsa Project Excellence -liiketoiminta-alueen (konsernin projektiliiketoiminnan kehittäminen) johdossa.

Lisätietoja antavat:

Merja Eskola, henkilöstöjohtaja, puh. +358 40 744 0990, merja.eskola@caverion.fi
Milena Hæggström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 40 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.fi

CV ja valokuva ovat saatavilla Caverionin verkkosivuilla, www.caverion.fi/sijoittajat.

CAVERION OYJ

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle. Palveluitamme käytetään muun muassa toimistoissa ja liikekiinteistöissä, asunnoissa, julkisissa rakennuksissa, infrastruktuurissa sekä teollisuuslaitoksissa. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Caverion syntyi kesäkuussa 2013 kiinteistöteknisten ja teollisuuden palveluiden irtautuessa YIT-konsernista itsenäiseksi konsernikseen. Vuoden 2013 liikevaihtomme oli noin 2,5 miljardia euroa. Caverionilla on 13 toimintamaassa Pohjois- ja Keski-Euroopassa yhteensä lähes 18 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.caverion.fi