• Cinia/

Cinia ja TTK yhdistävät verkkonsa – nopea dataväylä Euroopan ja Aasian välille avautuu

Report this content

Uusi digitaalinen valtaväylä yhdistää Euroopan ja Kiinan Suomen ja Venäjän kautta

Tiedotusvälineille 20.2.2017

Cinia Group, suomalainen älykkäiden verkko-, pilvi- ja ohjelmistopalvelujen toimittaja, on tänään julkistanut sopimuksen verkkojensa yhdistämisestä Venäjän suurimpiin tietoliikenneyrityksiin kuuluvan TTK:n kanssa. Sopimuksen ansiosta Euroopan ja Aasian maiden välille syntyy tähän mennessä nopein ja lyhimmän vasteajan tarjoava tietoliikenneyhteys.

Uusi sopimus yhdistää Venäjän suurimman valokuituverkon Cinian Northern Digital Highway -yhteyteen, joka tarjoaa suorimman reitin Keski-Euroopan verkkokeskittymistä Suomen ja Venäjän rajalle. Tuore sopimus nostaa Euroopan ja Aasian maiden välisen TTK:n EurasiaHighway-yhteyden nopeutta ja luotettavuutta.

Cinian Northern Digital Highway hyödyntää C-Lion1 -merikaapelia, joka on vuonna 2016 avattu suora reitti Suomen ja Saksan välillä. Datakaapeli pystyy välittämään dataa ennätykselliset 144 terabittiä sekunnissa, ja se on kytketty suoraan Euroopan keskeisimpiin verkkosolmuihin, kuten Frankfurtissa sijaitsevaan DE-CIXiin, joka on maailman suurin internetin solmupiste.

”Yhä verkottuneemmat liiketoiminnat elävät nopeiden ja luotettavien yhteyksien varassa, ja jokainen uusi tietoliikenneyhteys lyhentää etäisyyksiä”, sanoo Cinia Groupin kumppanuusjohtaja Jaana Räty. ”Aasian ja Euroopan väliset yhteydet ovat osa ydinstrategiaamme, ja olemme innoissamme tilaisuudesta tuoda tähän mennessä nopeimman ja suorimman reitin yhdessä TTK:n kanssa.”

“TTK tarjoaa Venäjän ja Euroopan välisiä tietoliikennepalveluita joukolle operaattoreita sekä Euroopan ja Aasian välisiä IP-palveluita operaattoreille Aasian ja Tyynenmeren alueella, Keski-Aasiassa ja Kaukasuksen alueella. Verkkojen yhteen liittäminen TTK:n ja Cinian välillä avaa aivan uuden, riippumattoman optisen reitin ja matalimman vasteajan yhteyden keskiseen Eurooppaan. Tämä lisää TTK:n palveluiden houkuttelevuutta, kun taas Cinia Group saa tilaisuuden käyttää TTK:n tunnettuja siirtoyhteyksiä Aasiaan”, sanoo Sergei Jakovlev, TTK:n tukkupalveluiden johtaja. “Koillisen alueen asiakkaidemme IP-liikenne on reititetty käyttämään uutta yhteyttä, mikä on mahdollistanut edestakaisen vasteajan pudottamisen Frankfurtin ja Pietarin välillä 24 millisekuntiin – tämä on 40 prosenttia vähemmän kuin aiemmin käytetyllä reitillä.”

Uusi yhteys antaa TTK:lle tilaisuuden monipuolistaa yhtiön olemassa olevia reitityksiä läntiseen Eurooppaan. Cinian tavoitteena on laajentaa yhtiön kansainvälistä, optista infrastruktuuria. Se mahdollistaa reaaliaikaisten toimintojen kytkeytymisen Euroopassa ja Aasiassa sekä mahdollistaa konesalitoimijoille tilaisuuden hyödyntää mm. Pohjoismaiden viileää ilmastoa ja matalia energiahintoja. Verkkojen yhteen liittäminen TTK:n kanssa muodostaa Suomesta keskeisen portin idän ja lännen väliselle tietoliikenteelle.

Lisätietoja lehdistölle:

Jaana Räty, kumppanuusjohtaja, Cinia Group
Puh. +358 40 865 3312, sähköposti jaana.raty@cinia.fi

Vera Khiteeva, mediasuhteet, johtaja, TTK Company
Puh. +7 495 784-6670, sähköposti v.khiteeva@ttk.ru

Viestintätoimisto: Sallamaari Muhonen, Netprofile
Puh. +358 40 572 5729, sähköposti sallamaari@netprofile.fi

TTK Company kuuluu Venäjän viiden suurimman tietoliikenneyhtiön joukkoon, ja se on keskeinen runkopalvelujen tarjoaja kotimaisille ja kansainvälisille operaattoreille ja suurimmille venäläisille yrityksille. Yritys on johtava loppukäyttäjien laajakaista-, televisio- ja puhelinpalvelujen tarjoaja joka puolella Venäjää. TTK operoi Venäjän suurinta optista runkoverkkoa, jonka pituus on yli 76 000 kilometriä. Mannertenvälinen TTK:n runkoverkko, EurasiaHighway, on liitetty tietoliikenneverkkoihin lähes kaikissa naapurimaissa, mukaan lukien Suomi, Kiina, Japani, Mongolia ja Pohjois-Korea sekä Kaukasuksen, Baltian ja IVY-alueen maat. EurasiaHighway on ihanteellinen reitti Euroopan ja Aasian välillä.

Cinia Group tarjoaa älykkäitä verkko-, pilvi- ja ohjelmistopalveluita, jotka poistavat etäisyyksien merkityksen sekä parantavat maailman toimivuutta ja turvallisuutta. Vahva osaaminen kriittisten järjestelmien kehittämisessä perustuu tinkimättömään tapaan varmistaa toimintavarmuus ja tietoturva kaikissa tilanteissa. Edistyksellinen pilvipohjainen toimintaympäristö tarjoaa kyberturvallisen ICT-infrastuktuurin, joka vastaa vaativimpienkin organisaatioiden tarpeisiin. Tuhansien kilometrien mittainen oma optinen runkoverkko ja Cinia C-Lion1-merikaapeli tarjoavat lyhyimmän ja nopeimman reitin Keski-Euroopan verkkosolmuista Pohjois-Euroopan datakeskuksille ihanteellisiin oloihin sekä Aasian ja itäisen Euroopan markkinoille. Lisätietoa: www.cinia.fi.
www.twitter.com/ciniagroup
www.instagram.com/ciniagroup