Cinia vahvistaa kriittisen infrastruktuurin tietoturvaa SSH:n tuotteilla

Report this content

Cinia Group ja SSH Communications Security ovat solmineet puitesopimuksen, joka mahdollistaa SSH:n tuotteiden käytön Cinian kriittisen infrastruktuurin suojaamisessa sekä tiedonsiirtoyhteyksien tietoturvallisuuden varmistamisessa. Sopimus tukee Cinian asemaa korkeita turvallisuuskriteereitä edellyttävillä ICT-markkinoilla.

Tiedotusvälineille 7.1.2016

Suomalainen älykkäiden verkko- ja järjestelmäpalveluiden toimittaja Cinia täydentää jo olemassa olevia palveluitaan SSH:n tietoturvaratkaisuilla. Cinian asiakkaat voivat hankkia tarvitsemansa tietoturvaratkaisut Cinialta erillisinä tai ostaa tarvittavan tietoturvan kokonaispalveluna. Uudet palvelut hyödyttävät sekä nykyisiä Cinian asiakkaita että uuden kyberturvallisen Suomi-Saksa-tietoliikenneyhteyden (C-Lion1-merikaapeli) asiakkaita.

”Monien asiakasyritystemme palvelut ovat lisääntyvästi siirtymässä sähköisille palvelualustoille, jolloin tarpeet varmistaa turvallinen ja luotettava digitaalinen ympäristö kasvavat. Kehittämällä palveluvalikoimaamme myös tietoturvan osalta voimme tarjota eri toimialoilla toimiville asiakkaillemme palveluita, jotka vastaavat sekä viranomaisvaatimuksia että toimialakohtaisten standardien asettamia vaateita”, kertoo Cinia Groupin toimitusjohtaja Ari-Jussi Knaapila.

“Sekä uusi eurooppalainen NIS- (Network and Information Security) että Data Protection -direktiivi antavat enemmän painoarvoa tiedonsiirron ja tiedonhallinnan viranomaisvaatimuksille kuin koskaan aiemmin EU:ssa. SSH:n tuotteet tarjoavat konkreettisia ratkaisuja Cinian asiakkaille, jotta nämä vaatimukset kohdattaisiin”, sanoo SSH Communications Securityn toimitusjohtaja Harri Koponen.

Cinian ja SSH:n yhteistyö tukee Cinian strategiaa tarjota kansainvälisesti toimiville yrityksille mahdollisuus rakentaa tietoturvallista it-infrastruktuuria ja tulevaisuuden pilvipohjaisia toimintaympäristöjä. Ensimmäisessä vaiheessa tulevaisuuden toimintaympäristöt hyödyttävät erityisesti Saksassa ja Suomessa toimivia organisaatioita.

Puitesopimus mahdollistaa myös SSH:n seuraavan sukupolven palomuuriratkaisun käytön osana Cinian tarjoamia tietoliikennepalveluita. SSH on kehittänyt palomuurin Suomessa itsenäisenä toimijana, ja se tuodaan myöhemmin myös laajemmin yritysten ja organisaatioiden saataville.

Lisätietoja:

Ari-Jussi Knaapila, toimitusjohtaja, Cinia Group
Puh. +358 50 2179
Email aj.knaapila@cinia.fi

Juha Frey, viestintätoimisto Netprofile
Email juha@netprofile.fi

Shiho Hashimoto, SSH Communications Security
Email shiho.hashimoto@ssh.com

Cinia Group Oy tarjoaa asiakastarpeisiin sovellettuja verkko-, järjestelmä- ja ohjelmistopalveluita. Sen palveluihin kuuluvat IoT- ja verkkopalvelut niin kiinteisiin kuin liikkuviinkin kohteisiin. Lisäksi Cinia tarjoaa tiedon keräämisen, hallinnan ja analysoinnin ratkaisuja, asiantuntijapalveluita sekä tietoturvallisia asiakaskohtaisia ohjelmistopalveluita. Cinialla on kuituoptista tietoliikenteen runkoverkkoa Suomessa noin 10 000 km, ja suunnitteilla on noin 3 000 km verkkoa muualle pohjoiseen Eurooppaan. Lisätietoja: www.cinia.fi.

SSH Communications Security
SSH-protokollan keksijänä meillä on 20-vuotinen historia markkinoiden suunnannäyttäjänä. Kehitämme edistyneitä tietoturvaratkaisuja, jotka mahdollistavat salattujen tietoliikenneverkkojen luomisen, valvonnan ja hallinnoinnin. Yli 3000 kansainvälistä asiakastamme luottavat ratkaisuihimme täyttääkseen vaativimmatkin tietoturvavaatimukset ja standardit, parantaakseen ja ylläpitääkseen tietoturvaansa sekä säästääkseen operatiivisissa kustannuksissaan. Toimimme Yhdysvalloissa, Euroopassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja: www.ssh.com

Avainsanat: