Cision listasi kymmenen Suomen suosituinta kosmetiikkablogia

Suomen suosituimmaksi kosmetiikka-aiheiseksi blogiksi nousi jo vuodesta 2009 toiminut, aktiivisesti päivittyvä Karkkipäivä.

Iltojen pikkuhiljaa pimetessä voi väriä ja piristystä elämään hakea vaikkapa ihanista meikki-ja kosmetiikkablogeista . Elokuussa listasimme tämän hetken suosituimmat kosmetiikkablogit ja kärkipaikalle ylsi pitkän linjan blogi Karkkipäivä , jota luotsaa matkailusta, My Little Ponyista  ja chihuahuoista pitävä Sanni. Toiselta sijalta löytyy ammattilaismeikkaaja-maskeeraaja  Minnan blogi Glitz & Glam ja kolmantena komeilee erityisesti tuotearvosteluihin keskittynyt Ostolakossa Kärkikymmenikön visuaalisista blogeista  voit ammentaa inspiraatiota meikki-ja ihonhoitovinkkien,  erilaisten tutoriaalien sekä kiinnostavien tuoteuutuuksien muodossa, laadukkain kuvin havainnollistettuna. Kosmetiikan voimaa ei pidä aliarvioida, toimiihan huulipuna myös tehokkaana talousmittarina !

Tässä blogilistauksessa keskityttiin nimenomaan kosmetiikkaan ja jätettiin hiusaiheiset- sekä kynsiblogit sen ulkopuolelle.

Kosmetiikkablogien Top 10-lista Suomessa elokuussa 2016 ( lähde: Cision Finland Oy):

1. Karkkipäivä
  2. Glitz & Glam
  3. Ostolakossa
  4. Nude
  5. Meikkipää by Riia & Laura
  6. Keyword: Love
  7. Tuubitoleranssi
  8. Mustaa kajalia
  9. Eyeshadow and flame
  10. Juille´s

Cisionin top-blogit listataan kerran kuukaudessa vaihtuvasta aihepiiristä. Aiempiin listauksiin voi tutustua  Cisionin verkkosivuilla osoitteessa http://www.cision.fi/category/top-social-lists/ .

Cisionin top-blogilistaus perustuu seuraaviin arviointikriteereihin:

–  Onko kyseessä blogi? Cisionin määritelmän mukaan blogin tunnistaa kolmen ominaisuuden perusteella: sen sisältö on käänteisessä kronologisessa järjestyksessä, sisältöä luovat yksilöt tai tunnistettavien yksilöiden joukko ja sisältö on käyttäjien kommentoitavissa.

– Minkä maalainen blogi on ? Cision määrittelee blogin kotimaaksi sen, missä sen kirjoittajan voidaan olettaa asuvan. Jotkut sivut käyttävät .fi-verkkotunnusta, toiset paikannetaan kielen perusteella.

Onko kyseessä top-blogi? Blogin sijoitukseen listauksessa vaikuttavat lukijoiden määrä, someaktiivisuus ja blogiin tehtyjen viittausten todennäköisyys muualla verkossa (esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa tai Twitterissä).

Cisionin menetelmässä painotetaan erityisesti aktiivisuutta blogissa sekä somessa  ja kommentteja. Lisäksi top 10 -blogien osalta arvioidaan päivitystiheyttä, päivitysten lukumäärää sekä bloggaajan ja lukijoiden välistä vuorovaikutusta. Vuorovaikutuksen laajuutta arvioimme paitsi blogin kommenteista myös blogin ulkopuolella, kuten Twitterissä ja Facebookissa, käydystä keskustelusta. Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvioimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen lopputulokseen.

Cision on viestintäalan johtava ohjelmistopalveluntarjoaja, joka tarjoaa markkinoiden kattavimmat palveluratkaisut lehdistötiedotukseen, sijoittajaviestintään, sosiaalisen median hallintaan, analytiikkaan, sisällön jakamiseen ja mielipidevaikuttajien tavoittamiseen. Cisionin palvelut auttavat asiakkaita tavoittamaan kohdeyleisöjä, tehostamaan kampanjointia ja vahvistamaan faktaperusteista päätöksentekoa. Cisionin palveluratkaisuihin lukeutuvat PR Newswire, Gorkana, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) ja iContact. Cision palvelee maailmanlaajuisesti yli 100 000 asiakasta 170 maassa 40 eri kielellä. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Australiassa.