Cision listasi Suomen suosituimpien puutarhablogien kymmenen kärjen

Kärkipaikalle sijoittui Kukkaiselämää-blogi.

Kevät on kotipuutarhureille inspiraation aikaa, joten Cisionin top-blogilistaus esittelee jälleen huhtikuussa Suomen suosituimmat puutarha-aiheiset blogit. Kukkaiselämää- ja Saaripalsta -blogit säilyttivät viimevuotiset sijoituksensa listauksen kärjessä ja kolmannen mitalisijan vei nimiinsä Rikkaruohoelämää-blogi. Terävimmän kärjen ohella myös muut tämänkertaiseen kärkikymmenikköön sijoittuneet blogit ovat säilyttäneet suosionsa, sillä joukosta löytyy monta jo viime vuoden listauksella esiintynyttä blogia. Cision on listannut maamme suosituimmat puutarhablogit kaikkiaan neljä kertaa, viimeksi huhtikuussa 2015.

Puutarhablogien top 10 -lista Suomessa huhtikuussa 2016
(Lähde: Cision Finland Oy)

1. Kukkaiselämää
2. Saaripalsta
3. Rikkaruohoelämää
4. Förmaaki ja puutarha
5. Kanelia ja kardemummaa
6. Mielen lumoa
7. Puutarhan lumo
8. Versoja Vaahteramäeltä
9. Ruusunmekko
10. Hernepensaskujamme

Cisionin top-blogit listataan kerran kuukaudessa vaihtuvasta aihepiiristä. Aiempiin listauksiin voi tutustua Cisionin verkkosivuilla.

Cisionin top-blogilistaus perustuu seuraaviin arviointikriteereihin:

–  Onko kyseessä blogi? Cisionin määritelmän mukaan blogin tunnistaa kolmen ominaisuuden perusteella: sen sisältö on käänteisessä kronologisessa järjestyksessä, sisältöä luovat yksilöt tai tunnistettavien yksilöiden joukko ja sisältö on käyttäjien kommentoitavissa.

– Minkä maalainen blogi on? Cision määrittelee blogin kotimaaksi sen, missä sen kirjoittajan voidaan olettaa asuvan. Jotkut sivut käyttävät .fi-verkkotunnusta, toiset paikannetaan kielen perusteella.

– Onko kyseessä top-blogi? Blogin sijoitukseen listauksessa vaikuttavat lukijoiden määrä ja blogiin tehtyjen viittausten todennäköisyys muualla verkossa (esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa tai Twitterissä).

Cisionin menetelmässä painotetaan erityisesti linkityksiä ja kommentteja. Lisäksi top 10 -blogien osalta arvioidaan päivitystiheyttä, päivitysten lukumäärää sekä bloggaajan ja lukijoiden välistä vuorovaikutusta. Vuorovaikutuksen laajuutta arvioimme paitsi blogin kommenteista myös blogin ulkopuolella, kuten Twitterissä ja Facebookissa, käydystä keskustelusta. Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvioimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen lopputulokseen.

Sähköposti: jenni.salomaa@cision.com
Puh. 050 4355 635

Cision on viestintäalan johtava ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut palvelevat viestinnän ammattilaisia maailmanlaajuisesti. Cision tarjoaa alan kattavimmat tiedottamisen, sosiaalisen median hallinoinnin sekä analytiikan työkalut viestinnän toimenpiteiden suunnitteluun, toteutukseen ja mittaamiseen. Cisionin alla toimivat myös Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) sekä iContact. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet Kanadassa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa. Cision Finland Oy vastaa Cisionin palvelujen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Tutustu Cisionin kotisivuihin osoitteessa http://www.cision.com tai seuraa Cisionia Twitterissä @CisionFinland.

Cision Finland listaa kuukausittain vaihtuvasta aihepiiristä Suomen top-blogit.
Huhtikuun 2016 blogilistauksen aiheena oli puutarha. Listauksen kärkeen sijoittui viime vuoden tapaan Kukkaiselämää-blogi.