Cision suosittelee: Syyskuun blogivinkeissä B2B-myyntiä käsitteleviä blogeja

Kun lämpötilat alkavat pikkuhiljaa ulkona pudota käy B2B-myynti puolestaan yritysten seinien sisäpuolella kuumimmillaan. Tässä kuussa esittelemmekin blogeja, jotka käsittelevät postauksissaan B2B-myynnin jännittävää, palkitsevaa, monipuolista ja haastavaa maailmaa.

Mietit sitten uusia lähestymistapoja uusasiakashankintaan, asiakaskokemuksen mittaamista, motivaation lisäystä tai inbound-myynnin toteuttamista löydät varmasti ajatuksia herättäviä ja inspiroivia postauksia näistä alan ammattilaisten ylläpitämistä blogeista! Hyvä myyjähän on yritykselle painonsa arvosta kultaa, timantteja ja muita jalometalleja, joten nappaa talteen vinkit ja sovella myös käytäntöön valmiiksi mietittyjä, toimivia ideoita.

Mikäli B2B-myynti koskettaa jollakin tapaa, suosittelemme perehtymään esimerkiksi seuraaviin blogeihin:

Cisionin top-blogit tai blogisuositukset listataan kerran kuukaudessa vaihtuvasta aihepiiristä. Aiempiin listauksiin voi tutustua Cisionin verkkosivuilla osoitteessa http://www.cision.fi/category/top-social-lists/ .

Cisionin top-blogilistaus perustuu seuraaviin arviointikriteereihin:

– Onko kyseessä blogi? Cisionin määritelmän mukaan blogin tunnistaa kolmen ominaisuuden perusteella: sen sisältö on käänteisessä kronologisessa järjestyksessä, sisältöä luovat yksilöt tai tunnistettavien yksilöiden joukko ja sisältö on käyttäjien kommentoitavissa.

– Minkä maalainen blogi on ? Cision määrittelee blogin kotimaaksi sen, missä sen kirjoittajan voidaan olettaa asuvan. Jotkut sivut käyttävät .fi-verkkotunnusta, toiset paikannetaan kielen perusteella.

– Onko kyseessä top-blogi? Blogin sijoitukseen listauksessa vaikuttavat lukijoiden määrä, someaktiivisuus ja blogiin tehtyjen viittausten todennäköisyys muualla verkossa (esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa tai Twitterissä).

Cisionin menetelmässä painotetaan erityisesti aktiivisuutta blogissa sekä somessa ja kommentteja. Lisäksi top 10 -blogien osalta arvioidaan päivitystiheyttä, päivitysten lukumäärää sekä bloggaajan ja lukijoiden välistä vuorovaikutusta. Vuorovaikutuksen laajuutta arvioimme paitsi blogin kommenteista myös blogin ulkopuolella, kuten Twitterissä ja Facebookissa, käydystä keskustelusta. Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvioimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen lopputulokseen.