Leivontablogien top 10 -lista Suomessa marraskuussa 2016

Mietitkö parhaillaan mitä ihania herkkuja tarjota pikkujouluissa, itsenäisyyspäivänä, joulupöydässä tai ihan vaikka arjen piristyksenä? Cision helpottaa ongelmaasi  tämän hetken leivontablogien top 10-listauksella, lista koostuu blogeista jotka ovat täynnä veden kielelle tuovia reseptejä, inspiroivia kuvia sekä ideoita kotikeittiöön. Ykkösenä jatkaa viime vuodelta tuttuun tapaan Suomen leivontablogosfäärin kuningatar Kinuskikissa , siviiliminältään Sini Visa. Kinuskikissan aktiivisesta blogiyhteistöstä löytyykin herkullisia reseptejä sekä ohjeita tilaisuuteen kuin tilaisuuteen, kaikentasoisille kotileipureille.

Varoituksen sana lienee kuitenkin paikallaan, älä lue näitä nälkäisenä, herkkulakossa tai dieetillä ollessasi!

1   Kinuskikissa

2   Pullahiiren leivontanurkka

3   Kermaruusu

4    Marsispossu

5   Painted by Cakes

6    Kakkuviikarin vispailuja

7    Annin uunissa

8   Suklaapossu

9   KakkuKatri

10   Makeaa

Cisionin top-blogit listataan kerran kuukaudessa vaihtuvasta aihepiiristä. Aiempiin listauksiin voi tutustua  Cisionin verkkosivuilla osoitteessa http://www.cision.fi/category/top-social-lists/ .

Cisionin top-blogilistaus perustuu seuraaviin arviointikriteereihin:

–  Onko kyseessä blogi? Cisionin määritelmän mukaan blogin tunnistaa kolmen ominaisuuden perusteella: sen sisältö on käänteisessä kronologisessa järjestyksessä, sisältöä luovat yksilöt tai tunnistettavien yksilöiden joukko ja sisältö on käyttäjien kommentoitavissa.

– Minkä maalainen blogi on ? Cision määrittelee blogin kotimaaksi sen, missä sen kirjoittajan voidaan olettaa asuvan. Jotkut sivut käyttävät .fi-verkkotunnusta, toiset paikannetaan kielen perusteella.

– Onko kyseessä top-blogi? Blogin sijoitukseen listauksessa vaikuttavat lukijoiden määrä, someaktiivisuus ja blogiin tehtyjen viittausten todennäköisyys muualla verkossa (esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa tai Twitterissä).

Cisionin menetelmässä painotetaan erityisesti aktiivisuutta blogissa sekä somessa  ja kommentteja. Lisäksi top 10 -blogien osalta arvioidaan päivitystiheyttä, päivitysten lukumäärää sekä bloggaajan ja lukijoiden välistä vuorovaikutusta. Vuorovaikutuksen laajuutta arvioimme paitsi blogin kommenteista myös blogin ulkopuolella, kuten Twitterissä ja Facebookissa, käydystä keskustelusta. Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvioimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen lopputulokseen.

Cision on viestintäalan johtava ohjelmistopalveluntarjoaja, joka tarjoaa markkinoiden kattavimmat palveluratkaisut lehdistötiedotukseen, sijoittajaviestintään, sosiaalisen median hallintaan, analytiikkaan, sisällön jakamiseen ja mielipidevaikuttajien tavoittamiseen. Cisionin palvelut auttavat asiakkaita tavoittamaan kohdeyleisöjä, tehostamaan kampanjointia ja vahvistamaan faktaperusteista päätöksentekoa. Cisionin palveluratkaisuihin lukeutuvat PR Newswire, Gorkana, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) ja iContact. Cision palvelee maailmanlaajuisesti yli 100 000 asiakasta 170 maassa 40 eri kielellä. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Australiassa.