Puutarhablogien Top 10 –lista Suomessa toukokuussa 2017

Cisionin kuukausittaisen blogilistauksen aiheena on toukokuussa puutarha. Suomen suosituin puutarhablogi toukokuussa 2017 on Kukkaiselämää.

Listan kärkipaikan vienyt  Kukkaiselämää -blogissa rakennetaan unelmien romanttista puutarhaa, joka kukkii keväästä syksyyn. Listauksen toiseksi tuli  100 % Outdoor , jonka kirjoittaja nauttii puutarhasta, käsillä tekemisestä, kuvaamisesta, uuden ideoimisesta, villasukista ja pintaremontista.  Kolmanneksi tuli  Versoja Vaahteramäeltä  -blogi, jossa työn ja harrastuksen yhdistävä puutarhuri kertoo kotipuutarhastaan ja muista ajankohtaisista asioista.

Top 10 –puutarhablogit Suomessa toukokuussa 2017:

1.  Kukkaiselämää
2.  100 % Outdoor
3.  Versoja Vaahteramäeltä
4.  Saaripalsta
5.  Kukkala
6.  Pihakuiskaajan elämää
7.  Sarin puutarhat
8.  Hernepensaskujanne
9.  Förmaaki ja puutarha
10.  Minttua ja mustikoita

Cisionin menetelmä yhdistää sosiaalista mediaa ja verkkonäkyvyyttä. Viimeisimmän kuukauden osalta arvioidaan blogin linkityksiä, päivitystiheyttä sekä lukijoiden ja bloggaajan välistä vuorovaikutusta. Sosiaalisessa mediassa arvioidaan eri kanavien seuraajamääriä sekä kuukausitasolla tykkäyksiä, jakoja ja kommentteja. Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvoimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen lopputulokseen.

Cisionin määritelmän mukaan blogin tunnistaa kolmen ominaisuuden perusteella: sen sisältö on käänteisessä kronologisessa järjestyksessä, sisältöä luovat yksilöt tai tunnistettavien yksilöiden joukko ja sisältö on käyttäjien kommentoitavissa. Cision määrittelee blogin kotimaaksi sen, missä sen kirjoittajan voidaan olettaa asuvan. Jotkut sivut käyttävät .fi-verkkotunnusta, toiset paikannetaan kielen perusteella.

Cision on viestintäalan johtava ohjelmistoyritys, jonka ratkaisut palvelevat viestinnän ammattilaisia maailmanlaajuisesti. Cision tarjoaa alan kattavimmat tiedottamisen, sosiaalisen median hallinoinnin sekä analytiikan työkalut viestinnän toimenpiteiden suunnitteluun, toteutukseen ja mittaamiseen. Cisionin alla toimivat myös Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) sekä iContact. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet Kanadassa, Iso-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa. Cision Finland Oy vastaa Cisionin palvelujen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Tutustu Cisionin kotisivuihin osoitteessa http://www.cision.fi tai seuraa Cisionia Twitterissä @CisionFinland  ja LinkedInissä .

Cision on viestintäalan johtava ohjelmistopalveluntarjoaja, joka tarjoaa markkinoiden kattavimmat palveluratkaisut lehdistötiedotukseen, sijoittajaviestintään, sosiaalisen median hallintaan, analytiikkaan, sisällön jakamiseen ja mielipidevaikuttajien tavoittamiseen. Cisionin palvelut auttavat asiakkaita tavoittamaan kohdeyleisöjä, tehostamaan kampanjointia ja vahvistamaan faktaperusteista päätöksentekoa. Cisionin palveluratkaisuihin lukeutuvat PR Newswire, Gorkana, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) ja iContact. Cision palvelee maailmanlaajuisesti yli 100 000 asiakasta 170 maassa 40 eri kielellä. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Australiassa.