• Citrix/

Citrix nimitti uuden pääjohtajan: Kirill Tatarinov tuo mukaan tuotejohtamisen osaamista

Lehdistötiedote 21.1.2016

(lehdistökuvan lautauslinkki tiedotteen lopussa)

Citrix on nimittänyt pääjohtajakseen Kirill Tatarinovin 25.1.2016 alkaen. Ennen Citrixiä Tatarinov toimi pitkään erilaisissa johtotehtävissä Microsoftilla. Väliaikaisena pääjohtajana toiminut Robert Calderoni jatkaa Citrixin johtoryhmän puheenjohtajana.

Kirill Tatarinovilla on toimialalta yli 30 vuoden kokemus muun muassa palveluiden ja ohjelmistotuotteiden kaupallisen johdon tehtävistä. Tatarinov työskenteli Microsoftilla 13 vuotta, viimeksi Microsoft Business Solutions -alueesta vastaavana johtajana. Tässä tehtävässä hän kaksinkertaisti vastuualueensa liikevaihdon, paransi kannattavuutta, johti pilvipalvelutransformaatiota ja huolehti maailmanlaajuisesta kumppaniverkostosta. Ennen Microsoftia Tatarinov toimi muun muassa BMC:ssä teknologiajohtajana sekä tuote- ja liiketoiminnan kehitystehtävissä.

”Johtoryhmä toivottaa Kirill Tatarinovin lämpimästi tervetulleeksi. Hänen valintansa ratkaisivat menestyksekkäästi hoidetut aiemmat liiketoiminta- ja teknologiajohtotehtävät. Hän on oikea henkilö johtamaan Citrixin innovaatio- ja kasvustrategiaa”, Citrixin johtoryhmän puheenjohtaja Robert Calderoni sanoo.

Calderonin mukaan Citrixin strategiaan kuuluu kannattavan kasvun hakeminen ja keskittyminen ydinliiketoimintaan, joka on tiedon ja sovellusten turvallinen jakelu paikka- ja päätelaiteriippumattomasti. Tatarinovin nimityksen jälkeen Citrixin johtoryhmään kuuluu 11 henkilöä.

”Citrix on toimialan arvokkaimpia brändejä ja minulle on kunnia liittyä Citrixin osaajien joukkoon. Citrixillä on innovatiiviset tuotteet ja laaja käyttäjäpohja. Citrix on digitaalisen liiketoiminnan tärkeimpiä mahdollistajia - turvallinen ja sujuva sovellusten ja tiedon käyttö on tänään välttämätöntä kaiken kokoisissa organisaatioissa”, Tatarinov sanoo.

Lisätietoja nimityksestä ja Kirill Tatarinovista englanniksi:

Citrix (NASDAQ:CTXS) johtaa siirtymistä ohjelmistomääritettyyn työympäristöön yhdistämällä virtualisoinnin, liikkuvuuden hallinnan, verkottumisen ja SaaS-ratkaisut, joiden avulla liiketoiminnot ja ihmiset pystyvät työskentelemään uusin ja paremmin tavoin. Citrix-ratkaisut mahdollistavat liiketoiminnan liikkuvuuden tarjoamalla turvallisia ja liikkuvia työpöytiä, joiden kautta työntekijät saavat välittömästi pääsyn sovelluksiin, työpöytiin, tietoihin ja viestintään millä tahansa laitteella sekä minkä tahansa verkon tai pilven kautta. Vuonna 2014 Citrixin liikevaihto oli 3,14 miljardia USD. Sen ratkaisut ovat käytössä ympäri maailmaa yli 400 000 organisaatiossa sekä yli 100 miljoonalla käyttäjällä. Lue lisää osoitteesta fi.citrix.com

Avainsanat: