CITROËN TUO UUDEN ILMEENSÄ GENEVEN AUTONÄYTTELYYN: MUKANA VAHVA, UUDISTUNUT JA SELKEÄ MALLISTO

Geneven autonäyttelyssä nähdään uudistunut Citroën. Uuden ilmeen saaneella messuosastolla on esillä 2018 uutuuksien, uudistuneiden Citroën C4 Cactuksen sekä Citroën Berlingon ohella muuten uudistunut Citroën mallisto.

Citroën-osasto löytyy hallista 6, 6271.
Lehdistötilaisuus pidetään  CITROËN-osastolla tiistaina 6.3. klo 13:30-13:45. Tervetuloa!

Tiistaina klo 8:00 ovat mm. Citroën CEO Linda Jacson, Director of Product Planning Xavier Peugeot vapaasti haastateltavana osastolla. Myös haastatteluaikoja voi varata.

2018 Geneven autonäyttelyssä on mukana nuorentuneen ilmeensä ja selkiytyneen mallistonsa esittelevä Citroën. 1100m2 näyttelyosasto on saanut uuden ilmeen ja sinne on tuotu esille kuusi viimeisen 2 vuoden aikana lanseerattua uutuutta. Moderni ja näyttävä mallisto edustaa Citroënin uusia kasvoja uudenlaisella yhdenmukaisella ilmeellä. Autot kunnioittavat syvälle merkin dna:han rakentunutta lähes satavuotiasta historiaa ja niissä näkyy merkille ominaiset rohkea muotoilu, ainutlaatuinen luonne sekä vahvasti painotettava ajamisen ja matkustamisen mukavuus. Mukavuus teemaan on panostettu Citroën Advanced Comfort® - kehitysohjelmalla, jonka työn tulos näkyy vihdoin myös uutuus tuotteissa.

CITROËN-OSASTON UUTUUDET

- Maailman ensi-illan Genevessä saa uusi Berlingo, ikonin uudistunut kolmas sukupolvi, joka jatkaa suositun mallin tarinaa. Auton pelkistettyyn luonteeseen on lisätty nokkeluutta sekä toiminnallisuutta ja nyt malli on aiempaakin käytännöllisempi ja mukavampi. Samalla se on ulkonäöltään tunnistettavasti uusi Citroën.

- Ensimmäistä kertaa autonäyttelyssä on mukana uusi C4 Cactus, ultra-mukava ja raikas hatchback, jossa ensimmäisenä Euroopassa on käytössä Citroenin uusi mukavuusjousitus, Progressive Hydraulic Cushions™

- Valokeilassa on myös Citroenin ensimmäinen SUV tulokas, uusi C3 Aircross SUV, joka on lokakuisen markkinoille tulon jälkeen vakuuttanut jo yli 50,000 asiakasta. Citroënin myyntiykkösestä, uudesta C3:sta on esillä trendikäs "Elle" -special edition.

- Esittelyssä ovat myös Citroënin seikkailijoille suunnitellut C4 Spacetourer Rip Curl, eli nimeä vaihtanut aiempi C4 Picasso,  sekä konseptiauto SpaceTourer Rip Curl, retkeilytarpeisiin muokattu nelivetoinen pakettiauto.

Vuoden 2017 aikana Citroën ylsi  7.5 %:n kansainväliseen kasvuun (poislukien Kiina) ja Euroopassa Citroën onnistui rikkomaan 6 vuotta voimassa olleen myyntiennätyksensä myymällä yli 786 000 uutta autoa. Myyntilukujen kasvun rinnalla kasvua saatiin myös Citroënin Euroopan markkinaosuuksiin.

2018 kasvun pohjana tulevat toimimaan seuraavat Genevessä esitettävät mallit:

MAAILMAN ENSI-ILTA: UUSI BERLINGO, JATKAJA AUTOALAN IKONILLE

LAV ”Leisure Activity Vehicle” -segmentin 1996 luonut Citroën tuo Genevessä ensimmäistä kertaa julkisuuteen uuden Berlingon. Ikonisen silhuetin kolmas sukupolvi pyrkii jatkamaan edeltäjiensä luomaa menestyksekästä polkua. Berlingo toimii esimerkinä järkevästä valinnasta ja palvelee loistavasti aktiivisten harrastajien ja erilaisten perheiden vaihtelevia tarpeita. Harmoniassa viimeisimpien Citroën-mallien kanssa Berlingo on tyylikäs, nykypäiväinen sekä mukava ja mukailee Citroënin uutta vahvaa ilmettä. Berlingoon järkiautona on lisätty  jokapäiväistä käytännöllisyyttä tuomalla siihen poikkeuksellisen määrän tilaa sekä muunneltavuutta. Berlingo on varusteltavissa 19:llä eri ajoavustimella sekä eri connectivity –palveluilla. Sen alusta on uusittu ja vaihtoehtoina ovat viimeisimmät moottorit. Myyntiin tulee kaksi eri pituutta: M ja XL (5- ja 7-paikkainen) ja markkinoille ne tulevat vuoden 2018 toisella puoliskolla.

UUSI C4 CACTUS, ULTRA-MUKAVA HATCHBACK

Ensimmäistä kertaa kansainvälisessä autonäyttelyssä Citroën esittelee nyt Genevessä uuden C4 Cactuksen, uuden ultra-mukavan, kompaktin hatchbackin. C4 Cactus on käynyt läpi täydellisen mallikohotuksen ja saanut sisäänsä jo useasti Vuoden Moottoriksi palkitut moottorivaihtoehdot, parannetun äänieristyksen, runsaasti uutta tekniikkaa ja turvallisuutta parantavia ajoavustimia sekä raikkaan ulkoasun. Se jatkaa yhä edelleen erottautumista muista persoonallisuudellaan sekä ainutlaatuisella mukavuudella. C4 Cactuksen matkustamo sulkee kyydissä olijat hiljaiseen ja mukavaan hyvän olon pesään. Ensimmäisenä mallina Euroopassa uusi Citroën C4 Cactus on varustettu Progressive Hydraulic Cushions™ -mukavuusjousituksella. Jousitus luo autoon tunteen kuin lentävällä matolla matkaamisesta. Istuimiksi ovat valittavissa uudet Advanced Comfort®  -mukavuusistuimet (Suomessa vakiona Shine-varustelutasossa).

KAKSI SUOSIKKIA: UUSI C3 JA  UUSI C3 AIRCROSS SUV

Nämä C3:t ovat kaksi viehättävää autoa vahvalla persoonallisuudella. Molemmat yllättävät käytännöllisyydellään sekä mukavuudellaan, jota Citroën haluaa uusissa malleissaan tuoda esiin. Uutta C3:a on myyty yli 300,000 kappaletta ja Genevessä se on esillä trendikkäänä "ELLE” -versiona.
Uusi C3 Aircross Compact SUV, Citroënin ensimmäinen askel SUV –maailmaan, tarjoaa puolestaan valloittavaa persiloonallisuutta sekä parhaan yhdistelmän tilavuutta, mukavuutta sekä käytännön muunneltavuutta. C3 Aircross  on lanseerauksensa jälkene jo muutamassa kuukaudessa vakuuttanut yli 50,000 asiakasta Euroopassa.

SEIKKAILULLISIA TILA-AUTOJA

Citroën jatkaa yhteistyötään surffareiden ja seikkailijoiden suosikin, Rip Curlin kanssa. Genevessä on esillä äärimmilleen viety retkeilyyn suunnattu konseptiauto, SpaceTourer Rip Curl. SpaceTourerin pohjaan rakennettu, ulkoilmalajeille suunnattu moderni pakettiauto tarjoaa myös aitoja off-road -ominaisuuksia Dangelin nelivedon ansiosta.

SpaceTourerin rinnalla on esillä retkeilyvarustettu C4 Spacetourer Rip Curl. Aiemmin sama auto tunnettiin miellä C4 Picasso Rip Curl.

Itse messuosasto on lämmin ja värikäs kuvastaen Citroënin uutta raikasta ilmettä.
Samoin kuin Citroenin kaupunkimyymälä, Le Maison Citroën, osasto haluaa olla mukava vierailtava ja kävijää lähellä.

Tervetuloa CITROEN osastolle 6. ja 7. maaliskuuta (lehdistöpäivät) ja 8. - 18. maaliskuuta (svoinna yleisölle).

Citroën lehdistötilaisuus pidetään tiistaina, 6.3. 2018 klo 13:30 Citroën-osastolla, Halli 6, osasto 6271.

Lisätiedot, tiedustelut ja haastetteluaikavaraukset:
Auto-Bon Oy
PR-päällikkö Katja Ruuskanen