SYMPAATTINEN UUSI CITROËN C3 AIRCROSS SUV MUKANA CAR OF THE YEAR 2018 FINAALISSA

Arvostettu Car of the Year tuomaristo on tällä viikolla nimennyt seitsämen finaalistia vuoden 2018 Euroopan Vuoden Autoksi. Alun perin kisassa oli mukana 37 ehdokasta. Uusi Citroën C3 Aircross SUV on yksi kisan finaalisteista. Car of the Year 2018 julkistetaan ja palkitaan 5. maaliskuuta Geneven kansainvälisessä Motor Showssa.

Car of the Year on palkittu vuosittain jo aina vuodesta 1964 asti. Valinnan tekevä arvostettu tuomaristo koostuu 60 lehdistön edustajasta yhteensä 23 eri Euroopan maasta. Valintakriteereinä voittajalle ovat muun muassa hinta-laatusuhde, muotoilu, mukavuus, turvallisuus, tekninen suorituskyky ja ympäristöystävällisyys.

Uusi Citroën C3 Aircross on mukana yhtenä seitsemästä Car of the Year 2018 finalistista. Lokakuussa Euroopassa myyntiin tullut sympaattinen SUV on saanut jo yli 25 000 tilausta lanseerauksensa jälkeen. Suomessa auto lanseerataan myyntiin joulukuun viimeisinä päivinä, mutta ennakkotilauksia on jo jätetty. Kokonaishinnat ovat alkaen 18 759 €. Citroënin muunneltava kompakti SUV soveltuu moneen tarpeeseen ja ulkoasu on valittavana 85 erilaisesta personointivaihtoehdosta. Varusteluvaihtoehtoina löytyy 12 erilaista nykyaikaista ajoavustinta sekä nykyaikaiset liitettävyyspalvelut kuten langaton älypuhelimen lataus. Viimeisimmissä Euro NCAP testeissä C3 Aircross palkittiin 5 tähdellä.

Vuoden 2017 ensimmäisen puoliskon aikana Citroën teki ennätyksensä kuuteen vuoteen 426 000:n uuden auton rekisteröinnillä Euroopassa. Tämä toi 5.6% kasvun verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Suurin myynnin kasvattaja on ollut uusi Citroën C3. Citroën C3 Aircross SUV jatkaa Citroënin uutta malliston ja brändin ilmettä.

Vertailutestien jälkeen seitsemästä finalistista eniten ääniä saava malli tulee saamaan arvostetun Car of the Year -tittelin. Voittaja julkistetaan 5 maaliskuuta 2018 Geneven Motor Show:n avajaisiltana.

Lisätiedot ja tiedustelut:

Auto-Bon Oy, pr-päällikkö Katja Ruuskanen